Ga naar inhoud

Konijnen maken ruzie/ dominantie strijd?


aXed

Aanbevolen berichten

Ik heb in totaal 3 konijnen. 1 gecastreerd mannetje (1 jaar oud), 1 gesteriliseerd vrouwtje (1 jaar oud) en hun dochtertje 5 maand oud. De moeder konijn zit constant achter dochter aan. Ik zie de dochter alleen bang wegrennen elke keer ze vechten niet. Verder heb ik ze wel samen zien eten, naast elkaar zien staan en zelfs af en toe samen slapen. Wat wel opvalt is dat meestal het mannetje of naast moeder ligt of naast dochter bijna nooit met hun 3en samen. Onderstaand is een korte gif wat het probleem laat zien. De vraag is wat te doen? Moeten ze worden gesplit van elkaar?

 

https://i.imgur.com/ccu3xTJ.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb hetzelfde gehad. Net of moeder denkt "Ik heb lang genoeg voor je gezorgd, nu moet je het huis uit". Ik heb er toen voor gekozen om er een viertal van te maken. Maar dat is een half jaar geleden, en ik twijfel nog steeds af en toe of dit wel de juiste beslissing was. Ofwel ik zou deze oplossing niet aanraden. Als je ruimte hebt voor twee koppels dan zou ik kiezen voor opsplitsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .