Ga naar inhoud

Af en toe wat zachte keutels


Konijn Jumper

Aanbevolen berichten

Tijdens het schoonmaken van het hok viel me op dat sommige keutels braken. Ik dacht het lijkt wel wat zachter. Even in de gat en houden. Vanmiddag zag wat natte keutels in het hok liggen. Dot ging er boven op zitten en ze waren plat. Het zijn gewoon ronde keutels, ze lijken natter als de andere keutels. Allebei eten ze hooi, drinken ze genoeg, ze krijgen science selective brok, en ze krijgen groenvoer wat ze kennen. Ze krijgen kruiden hooi, groene lucerne, in het weekend, Van de drie hooiballen zijn er altijd twee bijna leeg als ze smorgens en savonds bij gevuld worden. 

Moet ik me erge zorgen maken of maak me zorgen om niks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van onze konijnen had dit ook regelmatig. Als ik zachtere keutels vind, stop ik vaak even met de groente om te kijken of het dan verbetert. Mocht het dan niet verbeteren, kan je ook biks minderen. 

Fijn dat er voldoende hooi wordt gegeten, is inderdaad belangrijk. Zodra de keutels weer stevig zijn, kan je weer langzaam opbouwen. Succes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag zien de keutels er weer prima uit. Het hooi wordt nog steeds goed gegeten. de mijnen drinken soms met als anders. Kan dit ook invloed hebben op de kwaliteit van de keutels?

@ Evee ik heb je artikel over de keutels gelezen. Ze zien er meer uit als de gezonde keutels maar dan wat glimmende. Het lijkt niet op de andere keutels die in het artikel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .