Ga naar inhoud

Voedster van 3 maanden begint onwijs te piepen als ram komt


Jillx1997

Aanbevolen berichten

Ik heb nu 2 teddy konijntjes de voedster is nu 3 maanden oud en de ram word begin volgende maand 3 maanden.

Ik wou ze als de ram 3 maanden is apart zetten en hem laten castreren.

Alles ging top tussen ze en ze konden al snel niet zonder elkaar, maar nu sinds een week begint de voedster te piepen en de ram af en toe op haar te rijden. 

Ik keek het nog even aan want ze lagen daarna gelijk weer tegen elkaar aan en te spelen.

Nu blijft het alleen zo gaan en de ram hoeft maar om haar heen te lopen en ze houd niet meer op met piepen, maar wanneer ik haar in de kooi zet en de ram ook dan doen ze er alles uit om de kooi open te breken en dat is ze nu 2 keer gelukt en dan liggen ze ineens wel weer samen zonder dat ze piept.

Ik vraag me af of dit komt door hormonen want ze zijn beide nog zo jong.

En wat kan ik nu het beste doen ? 

Als ik haar wil oppakken valt ze vaak aan, ook dit heeft ze nog nooit gedaan want ze kwam juist naar mij toe omdat ze aandacht wou. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit elkaar halen, het advies is om dat al met 10 weken te doen. Laat de ram castreren, en 3 weken daarna pas opnieuw koppelen. Zorg dat ze elkaar in die periode niet zien en wissel ze ook niet van hok, zodat je als de ram hersteld is na de castratie op neutraal terrein kan koppelen, eigenlijk zoals elke koppeling gaat.

 

Laat de voedster ook even controleren door de dierenarts, het kan ook zijn dat ze ergens pijn heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oppakken vindt ze waarschijnlijk echt helemaal niet leuk, zoals de meeste konijnen. Ze heeft nu de leeftijd dat ze haar eigen territorium wil verdedigen, ze wil jou daar duidelijk niet in en voelt zich door je aangevallen als je haar oppakt. Liever niet meer oppakken dus. 

Zo gauw konijnen elkaar als maatje hebben (maar dan nu wel zoals Evee zegt alleen als de ram gecastreerd is, anders zit je dadelijk met een superzielige tiener moeder, arm beestje) vinden ze mensen overigens niet meer zo interessant, behalve als je eten voor ze hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piepen is over het algemeen een teken van ik wil niet bij schijnzwangere of juist zwangere voedsters. Groot risico voedster van 3 maanden bij een ram van 2 maanden. Zorgen dat ze volledig gescheiden staan, dus ook andere kamer, als het kwaad al niet geschiet is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .