Ga naar inhoud

2 konijntjes gekocht/gekregen poepen weinig??


ChunJing

Aanbevolen berichten

Hoi 

sinds gisteren hebben we 2 konijntjes.

2 vrouwtjes van 4 maanden.

we hebben deze gekregen als cadeau en ze zijn gekocht bij dierenwinkel.

hebben paspoortje erbij.

ze zitten buiten in kooi. We hebben ze nu een dag. Maar ik heb veel gelezen over poep. Maar ze hebben tot nu to heel weinig gepoept is dit normaal??

ik hoor dat ze veel moeten poepen en mooie ronde keutels moeten hebben. Dus ik maak me een beetje zorgen.

Of is dit normaal omdat ze pas sinds gisteren hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten ze buiten in een kooi of in een buitenhok met ren? Een kooi is namelijk huisvesting voor binnen en niet voor buiten.

 

Niet poepen is zorgelijk. En kan zeker reden zijn om een dierenarts te bezoeken. Zijn ze verder levendig? Komen er wel wat keutels uit of echt helemaal niets? Wat geef je ze te eten?

 

En ook, weet je 100% zeker dat het 2 dames zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paspoortje? Waarvoor?

Bij een dierenwinkel gekochte dieren zijn vaak erg gestresst of ziek. Jammer dat je ze "kado" gekregen hebt, want 2 dames is geen goede combi (gaan waarschijnlijk vechten) en al zeker niet in een kooi, dat is zielig. Stel je voor dat jij 24u per dag met je zus in een douchecabine zou moeten zitten, dat komt ook niet goed waarschijnlijk

Maar goed. Het poepen. Ze horen veel keutels te produceren ja, het kan zijn dat ze door alle stress nog weinig poepen. Maar wat Evee al zegt, wat eten ze en hoe zijn ze verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

ze zitten in een buitenhok met 2 verdiepingen en een ren eraan.

ja het zijn 2 vrouwtjes en ze poepen wel maar is weinig naar mijn mening.

gisteren gekregen en we moesten ze alleen veel hooi geven gisteren en vandaag.

en vanaf morgen voer.

en ze zijn best levendig.

en paspoort staat wanneer ze zijn geënt.

dus 2 dames konijnen dat gaat fout straks? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook 2 dames uit de opvang en dat ging heel goed. Maar op een gegeven moment helemaal fout! Nu heb ik er een bestaand koppel aangekoppeld, ex-ram met voedster en dat gaat perfect en nooit geen ruzie gehad.

Dus 2 voedsters is zeker geen beste combinatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké wat kan en moet ik gaan doen? Welke tips hebben jullie?

ze zijn nu 4 maanden.

Dus volgens mij zo wie zo allebei steriliseren? En wanneer is dan het beste en dan ook meteen gelijk laten helpen?

Stel ze vechten als wij er niet zijn?

Ze poepen nu goed en zijn levendig en nieuwsgierig. Zitten bij elkaar maar ook al de ene boven en de ander beneden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze gewoon samen laten zolang het goed gaat. Steriliseren is zeker ook aan te raden, zowel voor hormonaal gedrag als voor baarmoederkanker. Als je dat doet, zou ik ze allebei tegelijk laten helpen. Wat ook erg belangrijk is bij koppels van alleen voedsters is dat ze voldoende ruimte hebben en voldoende plek om elkaar te ontlopen (meerdere schuilhuisjes dus).

 

Het kan altijd dat ze vechten als jullie niet thuis zijn of als jullie slapen. Je ziet dat meestal toch wel terug in veranderd gedrag, plukken haar in de ren en/of wondjes op de konijnen. Regelmatig bij ze gaan kijken en dagelijks even de konijntjes nakijken (hoor je overigens altijd te doen hoor ;) )

 

Fijn dat ze goed keutelen! De eerste dagen hooi en daarna rustig opbouwen met de rest is een prima advies rond een verhuizing. Meer voedingsadvies vind je in dit artikel:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/voeding-van-een-konijn/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .