Ga naar inhoud

Knaagsticks


xnaooo

Aanbevolen berichten

Van de week hebben wij 2 doosjes knaagsticks gekocht voor ons konijn. Echter kom ik er zojuist achter dat een van de twee doosjes bedoeld is voor cavia's en chinchillas. Kan het kwaad als ik deze aan mijn konijn geef?

 

Het gaat om deze sticks:

-link verwijderd-

 

 

Versele-Laga Crispy Sticks Cavia&Chinchilla Citrus 2x55 g

 

Van petsplace

aangepast door Evee
Zie forumregels
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Ik zie via je link (die is overigens verwijderd) geen samenstelling en analyse staan van het product. Dus geen idee.

 

Dit staat op het doosje :

Aanvullend diervoeder voor cavia's en chinchillas. 2 gebakken knaagsticks. Citrusvruchten. 

 

Samenstelling : granen, zaden, bakkerij producten, honing, suiker, vruchten (1,8% sinaasappel, citroen), oliën en vetten. Toevoegingsmiddelen : conserveermiddelen, kleurstoffen. 

Gebruiksaanwijzing : vrij te verstrekken als aanvulling op het hoofd voer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje.. Nooit geweten dat deze ingedrienten niet goed zijn voor konijnen. Zojuist de ingrediënten lijst van het andere doosje knaagsticks bekeken. Op de vruchten na is alles hetzelfde qua ingrediënten.. Alleen groente ipv vruchten. Deze krijgt zij wel vaker. Wat stom dat de dierenwinkel dit verkoopt dan zeg als het niet goed is!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zijn er veel van dit soort sticks op de markt. Als je besluit het toch te voeren, breek het dan zelf in hele kleine stukjes. Geef nooit zo een heel ding tegelijk. Maar eigenlijk beter niet geven.

 

De suikers (en koolhydraten uit de granen, ook dat zijn suikers) zijn heel slecht voor konijnendarmpjes. Ze voeden de slechte bacteriën die er voor zorgen dat konijnen plakpoep krijgen. Als je vaak dit soort dingen geeft zijn die slechte bacteriën in zulke mate aanwezig, dat de gezonde darmbacteriën het onderspit delven. Dan heeft jouw konijn chronisch diarree :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is inderdaad heel verwarrend, dat ze zulke producten, die helemaal niet goed voor ze zijn gewoon in de dierenwinkel verkopen.

 

Nee, ik kwam er een paar jaar geleden ook achter. Ik had knaagbolletjes voor mijn konijn gekocht. Ik ging gewoon een beetje surfen op internet want ik was benieuwd of het eigenlijk wel goed voor hem was. 

Ben blij dat ik dat nu weet, veel gedoe voorkomen, aangezien mijn konijn gevoelig is voor darmproblemen. :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knaagsticks of andere in elkaar gefabriceerde rommel gewoon niet kopen en niet geven. Is commerciele troep en het "verwennen van je konijn" is puur voor je eigen gevoel, beestje zelf heeft er geen idee van, die heeft nog nooit gehoord van een knaagstick, echt zoiets ontworpen door emotionele mensen :'D Je konijn is net zo blij met een lekker stukje verse groente of kruiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .