Ga naar inhoud

Konijn eet niet, medicatie van de vorige keer nog gebruiken ?


jelmerh

Aanbevolen berichten

Tijdje geleden had me voedster ook al last van een gasbuik, met een hoop geborrel , toen is het gelukkig over gegaan, medicatie moest ze toen niks van hebben , maar ik heb daar nu nog van over ( is 3 maanden geleden ) cisaral drops en metocloral drops

 

Vandaag is het weer zover dat ze niet wil eten, kan haar draai niet vinden en probeert in lastige posities te liggen.. ben niet naar de DA geweest, deze hebben vorige keer niks voor me kunnen betekenen, daar kregen ze geen dwangvoer naar binnen, en ook geen medicatie.. terwijl het echt een dikzak is die normaal alles wat vers is eet..

 

kan ik deze medicijnen gewoon proberen te geven ? potjes zijn wel opengeweest 3 maanden geleden, maar zou volgens mij geen kwaad kunnen? iemand advies ?

 

( ze is onderhand 6 ) maar nog lang niet oud genoeg :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn niet eet is het altijd een spoedgeval daar de darmen stil komen te liggen.
Ik zou toch de DA raadplegen.
Over de medicatie kan ik geen advies geven daar ik daar geen ervaring mee heb.

Beterschap voor het beestje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het voor de langere termijn ook nog een idee om uit te kijken naar een andere dierenarts... Ik kan me echt niet voorstellen dat het een dierenarts niet lukt om dwangvoeder en medicatie te geven. Daar hebben dierenartsen over het algemeen zulke handigheid in (en anders per injectie inderdaad).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks. heb het een keer gegeven de medicatie, en toen blijven aandringen met hooi en ze eet weer :cowboy: last van verstopping had ze, keuteltjes waren erg klein voor een redelijk groot konijn, maar ze is weer de oude :) dierenarts zit hier 10m van mijn huis, maar vorige keer is ze daar een dag gebleven maar hebben ze niks bij haar naar binnen gekregen, dacht toen dan had ik haar beter thuis kunnen hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .