Ga naar inhoud

Konijntje te aanhankelijk?


Bobbi Bunny

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen van jullie weten heb ik een dwerghangoortje genaamd Bobbi. Bobbi is een schatje van een konijntje, hij heeft alleen één probleem. Hij is tè aanhankelijk! Hij loopt mij constant voor de voeten. Overal waar ik naartoe ga, loopt hij mij achterna. Keuken, gang, badkamer, slaapkamer, tuin, overal! Als ik op de bank zit staat hij met zijn twee voorpootjes tegen mijn been, wil telkens op de bank en/of mijn schoot liggen. Allemaal super schattig voordat je beseft dat je al een paar keer bijna bent gestruikeld omdat Bobbi plotseling voor je voeten loopt. 

 

Zijn gedrag wordt erger op het moment dat ik met hem alleen in huis ben!

 

Hij heeft van alles voldoende. Hij krijgt op een vast tijdstip biks, hij heeft 5 pluche knuffeltjes, hij krijgt aandacht in overvloed, speelt bij mooi weer altijd in de achtertuin, hij krijgt regelmatig een worteltje, hij heeft speeltjes, loopt altijd rond in huis, hooi in overvloed, slaapt om het tapijt (vindt hij fijn) en ligt zelf af en toe op een zondag bij ons op bed aan het voeteneind te slapen. Kortom, gekker kan het bijna niet. Dus ik vraag mij af waar dit gedrag vandaag komt. Iemand die mij antwoord kan geven, want zijn gedrag wordt erger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Bobbi Bunny:

Hij heeft van alles voldoende.

Klinkt alsof Bobbi een fantastisch leven bij jullie heeft! Hij mist alleen 1 ding... Een vriendinnetje. En die behoefte kan helaas geen knuffel, speeltje, of knuffelsessie in bed vervullen. Konijnengeluk zit (deels!) in iets anders dan wat wij mensen kunnen geven. Helemaal eens met @Sanne1993 dus, konijnen hebben echt gezelschap nodig. Misschien vind je het lastig om je dat voor te stellen, dat had ik in het begin ook. Je zorgt zo goed voor je konijn en je doet echt alles om hem te geven wat hij nodig heeft. Maar ik beloof je dat zodra hij een vriendinnetje heeft, je écht zult zien hoe een gelukkig konijn zich gedraagt :-)

 

Mississippi had dit gedrag trouwens ook een beetje voordat we Dakota hadden. Vooral met het wassen van ons. Dat was bijna op het obsessieve af, best wel vervelend want een beetje liefde van je konijn is altijd fijn, maar halve dagen stilzitten omdat je neus afgelebberd móet worden is op een gegeven moment toch minder. Nu is Mip nog steeds heel aanhankelijk en sociaal, maar op een prettige manier. Wij krijgen heus nog heel vaak likjes, maar voor het grondige poetswerk mag Dakota zich nu opofferen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Mississippi:

Klinkt alsof Bobbi een fantastisch leven bij jullie heeft! Hij mist alleen 1 ding... Een vriendinnetje. En die behoefte kan helaas geen knuffel, speeltje, of knuffelsessie in bed vervullen. Konijnengeluk zit (deels!) in iets anders dan wat wij mensen kunnen geven. Helemaal eens met @Sanne1993 dus, konijnen hebben echt gezelschap nodig. Misschien vind je het lastig om je dat voor te stellen, dat had ik in het begin ook. Je zorgt zo goed voor je konijn en je doet echt alles om hem te geven wat hij nodig heeft. Maar ik beloof je dat zodra hij een vriendinnetje heeft, je écht zult zien hoe een gelukkig konijn zich gedraagt :-)

 

Mississippi had dit gedrag trouwens ook een beetje voordat we Dakota hadden. Vooral met het wassen van ons. Dat was bijna op het obsessieve af, best wel vervelend want een beetje liefde van je konijn is altijd fijn, maar halve dagen stilzitten omdat je neus afgelebberd móet worden is op een gegeven moment toch minder. Nu is Mip nog steeds heel aanhankelijk en sociaal, maar op een prettige manier. Wij krijgen heus nog heel vaak likjes, maar voor het grondige poetswerk mag Dakota zich nu opofferen :lol:

Ik zit er al enige tijd aan te denken om een vriendinnetje te zoeken voor Bobbi. Waar ik echter bang voor ben is dat Bobbi anders reageert als misschien verwacht. Bobbi is al 3 jaar alleen met ons en dat komt een ander konijntje zijn territorium inbreken. 

 

Iemand tips om dit aan te vliegen? Speeldagen om te kijken hoe ze reageren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je er voor open staat. :) 

 

In een goede konijnenopvang zullen ze je helpen om een geschikt vriendinnetje voor Bobbi te kiezen. Je kan daarbij natuurlijk ook je eigen voorkeuren aangeven. Je neemt Bobbi mee naar de opvang en dan wordt hij met een voedster ter kennismaking in een rennetje gezet. Gaat het goed? Dan gaan ze samen mee naar huis. Klikt het niet? Dan wordt er gekeken of het met een andere voedster wel klikt. Thuis zet je ze een aantal dagen in een ruimte waar ze allebei nog nooit zijn geweest, bijvoorbeeld de badkamer. Eventueel kan je het koppelen ook uitbesteden bij de opvang. Je laat ze dan daar en na een weekje kan je het stel mee naar huis nemen. 

 

In welke regio woon je? Dan kunnen we een goede konijnenopvang adviseren. 

 

Is Bobbi al gecastreerd? Dat moet natuurlijk eerst gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Bobbi Bunny:

Ik zit er al enige tijd aan te denken om een vriendinnetje te zoeken voor Bobbi. Waar ik echter bang voor ben is dat Bobbi anders reageert als misschien verwacht. Bobbi is al 3 jaar alleen met ons en dat komt een ander konijntje zijn territorium inbreken. 

Welnee joh :-) Ondanks dat het huiskonijnen zijn, hebben ze heus nog wel instinct in de zin van dat ze een ander konijn herkennen en weten wat ze daar mee aan moeten :lol: Al heb je wel gelijk over het territorium, dat vinden konijnen meestal niet zo tof als daar een onbekend konijn in komt. Daarom is het ook de bedoeling dat je ze (op neutraal terrein) aan elkaar koppelt. Daar is hier op bunnybunch genoeg info over te vinden, zowel in artikelen als hier op het forum. Daarnaast is het, zeker als je geen ervaring hebt, slim om je te laten helpen door een opvang. Dat kunnen ze daar over het algemeen uitstekend, ze kijken goed naar welke karakters bij elkaar passen, en je geeft ook meteen een konijntje weer een fijn thuis. Als het ivm neutraal terrein of onervarenheid een probleem is om thuis te koppelen, is het vaak ook mogelijk om dat in de opvang te laten doen. Ook van verschillende opvangen is op bunnybunch een lijst te vinden. Misschien komt @Evee er nog in met de links, anders is het een kwestie van zelf even goed zoeken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een vaak voorkomende misvatting dat mensen denken als hun konijn al jaren alleen is er geen konijn meer bij zou kunnen. Gelukkig maakt dat helemaal niks uit. 

Hier heb je een lijst met konijnenopvangen per provincie:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst/

 

En natuurlijk kun je ook om advies vragen, de meeste leden hier halen hun konijnen ook uit de opvang en kunnen je eventueel informeren met welke ze goede ervaringen hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .