Ga naar inhoud

Meer drinken (na castratie?)


Bunnybabys

Aanbevolen berichten

Lieve BB'ers, 

 

Eigenlijk gelijk nadat mijn voedster is gecastreerd (3 weken geleden), lijkt de fles van mijn duo veel sneller leeg te gaan. Ik heb ze ipv de fles 2 bakjes gegeven, maar die gaan ongeveer net zo snel. Ik dacht eerst dat mijn rammetje veel meer dronk, maar de voedster lijkt ook wel meer te drinken. Als er een keer een plasje niet in de bak komt, ziet deze er ook altijd heel lichtgeel uit. 

 

Ik lees van alles (engs) over meer drinken, maar kan het ook gewoon komen door iets met de veranderingen de laatste tijd? 

 

Ze krijgen trouwens bijna 100 g. groenvoer per kilo elke dag, en daarnaast wat brokjes en veel hooi. 

 

Liefs! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen die veel hooi eten en (droge) brokjes, drinken sowieso al net wat meer dan gemiddeld. Alleen dan kunnen ze de afvalstoffen goed doorvoeren. Het is dus niet meteen per definitie heel zorgwekkend. Dat wordt het pas als hun drinkpatroon echt veranderd, terwijl verder alles hetzelfde blijft. Je kunt als je je zorgen maakt eventueel wat urine laten controleren op blaasproblemen, maar ik zou daar nog niet zo snel voor kiezen denk ik. Al ligt het er ook inderdaad aan hoe het is veranderd en wat er verder is veranderd. Maar dat kan alleen jijzelf beoordelen. De hooibaal kan bijvoorbeeld ook droger zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie. Ik heb het idee dat ze meer zijn gaan drinken na terugkomt van de dierenarts van mijn voedster. Maar het lijkt wel of ze allebei meer drinken, hoewel mijn voedster de grootste drinker is. Voor de rest is er weinig anders. Kan het ook al met het weer te maken hebben? Ze doen nog helemaal gewoon hun eigen ding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wisselt soms sowieso wel hoeveel ze drinken, ik merk dat bij mijn konijnen ook. 

 

Als ze bijvoorbeeld voorheen maar een klein beetje dronken en nu opeens 2 grote hondenbakken per dag leegdrinken zou ik naar de dierenarts gaan, maar als het niet extreem is kan je het even aankijken. 

 

Bij twijfel kan je natuurlijk altijd naar de dierenarts gaan. Het is dan wel handig om te weten hoeveel milliliter ze per dag ongeveer drinken, zodat de dierenarts een idee heeft wat 'veel' is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .