Ga naar inhoud

Voedster blijft nestjes maken


Marjoleink

Aanbevolen berichten

Een van mijn voedsters maakt nu al voor de derde keer dit voorjaar een nestje. Ook doet ze dan steeds een paar dagen lelijk tegen de andere twee voedsters. 

Het lijkt me voor haar erg onrustig. Zou het voor haar beter zijn om haar te laten steriliseren? Wat vinden jullie? Ze is iets meer dan een jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mis in de zin van baarmoederkanker bedoel je? Dat vind ik wel een goede reden om een ingreep te laten doen. Verder ben ik meer van in een gezond lichaam moet je niet snijden.

 

Moet ik haar na de ingreep dan apart houden? Ik heb het oude hok voor de zekerheid bewaard. Ik ben alleen bang dat ik haar dan weer opnieuw moet koppelen aan de andere 3. Ze zitten pas 6 weken samen. Wat zijn jouw ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, baarmoederkanker inderdaad. Of je haar apart moet houden is afhankelijk van hoe de andere konijnen op haar reageren na de operatie. Als ze rustig zijn kan ze gewoon bij de rest blijven. Merk je dat ze toch te druk zijn voor haar kun je haar beter even apart houden tot ze weer een beetje is opgeknapt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste paar dagen na de operatie moet ze binnen, en is het ook wel fijn dat ze apart zit ivm eten, drinken en keutelen in de gaten houden. De meeste konijnen zijn na 2-3 dagen alweer een eindje opgeknapt, dus dan zou je haar weer bij de rest kunnen laten. Als het tegenzit en ze heeft echt langer nodig, of de andere konijnen zijn niet lief tegen haar, dan kan het wel zijn dat het een nieuwe koppelpoging moet worden. Als dat zo is zou ik wel wachten tot ze echt goed hersteld is van de operatie.

 

In dit artikel staat meer info: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/castratie-en-sterilisatie-bij-konijnen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .