Ga naar inhoud

Voedster blijft hele dag in de buurt van (leeg) nest


Marjoleink

Aanbevolen berichten

Toch hier ook nog een vraag: een van mijn voedsters heeft vanmorgen een nestje gemaakt. Aangezien de ram al lang geleden geholpen is en ze in een goed afgesloten ren zitten, kan ze niet zwanger zijn. Maar ze zit wel het grootste deel van de dag boven in het hok, volgens mij het nest te bewaken. De keren dat ze in de ren zit vliegt ze naar boven als ik ook maar een voet in de tuin zet.

Ik zie haar af en toe wel in de ren zitten eten, maar er blijft eten over dus ik neem aan dat zij nu minder eet. Moet ik haar boven in het hok eten geven, of moet ik haar maar gewoon met rust laten en erop vertrouwen dat ze goed voor zichzelf zorgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zal wel schijnzwanger zijn :) Ik zou erop vertrouwen dat ze gewoon voor zichzelf zorgt. Eventueel kun je er voor je eigen geruststelling wat hooi bijleggen, maar perse nodig is dat niet. Zeker als je aangeeft dat ze zelf terug naar boven rent als je aankomt, zegt dat ze wel beneden is om bijvoorbeeld te eten of drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .