Ga naar inhoud

alle opties gehad


IsisPollitt

Aanbevolen berichten

Hooii,

Mijn konijn heeft sinds november korstjes en wondjes in zijn oren. Ik ben daarmee naar de DA geweest en die dacht dat het mijt was en toen heb ik Stronghold meegekregen voor mijn beide konijnen plus een herhaalbehandeling. Dit hielp niet en toen ben ik weer terug gegaan, opnieuw een stronghold behandeling en dit keer was er een afschraapsel gemaakt waar niks op te zien was, alleen dat sommige wondjes in zijn oor ontstoken waren. Ik heb toen ook antibiotica meegekregen(enrofloxoral) en weer Stronghold. Dit hielp wederom niet. Het werd echter niet erger, maar de dierenarts wist niet wat hij ermee aan moest. Nu werd het toch weer erger en zit het ook bij zijn geslachtsdeel. Ik ben nu naar een andere dierenarts gegaan en die wist ook niet wat het was en zou me terugbellen als hij meer wist en had overlegd met andere dierenartsen. Het andere konijn heeft nog steeds nergens last van. Nu heb ik een schimmelzalfje gekregen tegen bacterien en schimmel wat ik driemaal daags op de plekjes moet smeren. Weten jullie misschien uit ervaring meer dan de dierenarts of zijn er nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat het meestal niet in de oren zit, maar dacht aangezien ze de oorzaak niet kunnen vinden is het misschien iets om uit te sluiten. Verder heb ik ook geen idee wat het zou kunnen zijn, misschien iemand anders nog een idee heeft waar de dierenarts naar zou kunnen onderzoeken. 

In elk geval veel sterkte, het is echt rot als je niet weet wat je diertje mankeert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .