Ga naar inhoud

zwart bultje


Veli

Aanbevolen berichten

Ik ontdekte bij toeval vandaag bij een van mijn konijntjes dat deze vlak achter zijn schouder een klein onderhuids bultje heeft zitten met een zwarte kop. Er groeit wel gewoon haar op en heb er voorzichtig wat op gedrukt maar er kwam niets uit en hij bleef rustig dooreten dus het leek hem ook geen pijn te doen. Heb hem er ook niet aan zien krabben. Nu issie 2 weken geleden ingeënt geworden maar durf niet te zeggen of dat op die plek was. Iemand die dit herkent en weet wat dit is? Moet ik me al zorgen gaan maken? Hij eet verder prima 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als konijntjes gevaccineerd worden komt op de plek van de injectie een bultje dit blijft ongeveer een week of 3 zichtbaar dan verdwijnt dit vanzelf weer. u hoeft zich daarvoor geen zorgen te maken het zwarte kopje is waarschijnlijk het roofje waar de injectie in de huid is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een teek kun je heel makkelijk herkennen omdat deze alleen in de voorkant in de huid vast zit! De rest hangt 'los' en volgens mij worden ze ook nooit zwart. Ik denk inderdaad dat het een bultje is van de vaccinatie. Mijn dierenarts noemt dat ook altijd, maar ik heb het tot dusver nog nooit bij een van mijn konijnen ontdekt, die zijn er misschien gewoon minder gevoelig op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Een teek herken ik wel, die is het zeker niet. Het zit volledig onder de huid en er groeien gewoon haren op. Het is denk ik toch wel een bultje van enkele mm. Ik ga het goed in de gaten houden en hopenlijk is het gewoon van de inenting! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .