Ga naar inhoud

dwergkonijn gevallen


Tobeke

Aanbevolen berichten

Mijn konijn (die nog geen jaar oud is) is van een hoge afstand gevallen. Hij houdt zijn hoofdje scheef en er komt bloed uit zijn mond, wat moet ik doen? Ik zou graag naar de dierenart gaan maar er is niemand thuis, en alleen is moeilijk want ik ben 15 en autorijden gaat niet.. Ik ben ongeloofelijk ongerust.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch echt zo snel mogelijk naar een dierenarts, dit is spoed! Is er anders geen buurvrouw die je kan brengen? Meestal zijn er wel mensen bereid je te helpen als je het durft te vragen :) Of bel anders de dierenambulance; ze rekenen er vaak wel iets voor, maar er zijn er die je naar de dierenarts kunnen brengen. Je kunt ook de dierenarts bellen en vragen of ze naar jouw huis kunnen komen. (Kost alleen wat meer, want het wordt dan een 'thuisvisite')

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij bij Marjolein aan. Het klinkt als een spoedgeval. Zit er geen dierenarts bij jullie in de buurt, waar je lopend naar toe kan? Kun je niet bellen naar je ouders of iemand anders met de vraag of zij je naar de dierenarts kunnen brengen? Een huisbezoek of dierenambulance is zeker ook een optie, maar dat kost wel extra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar de dichtsbijzijnde dierenarts geweest, hij is een tandje kwijt maar het is geen voortand dus dat kan geen kwaad volgens de dierenarts. Verder heeft hij nog een spuitje gehad tegen de zwelling. Ik laat hem nu wat met rust zodat hij een beete kan bekomen. Maar het komt allemaal goed, gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd goed in de gaten of hij goed blijft eten. De tanden en kiezen van een konijn groeien terug aan, maar door een val kan het zijn dat ze scheef komen te staan en daarna niet goed meer afslijten. Dat merk je als eerst aan kwijlen en/of moeite hebben met het eten van bepaalde dingen (bijv. brokjes of hooi minder eten, maar nog wel zacht groenvoer).

Beterschap, hopelijk knapt hij er goed van op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .