Ga naar inhoud

Overstappen?


Iris Q

Aanbevolen berichten

Ik zit al een hele tijd te twijfelen om over te stappen op andere brokjes. Ze krijgen nu (al dik 4 jaar) brokjes van een onbekend merk uit de schepbakken van de lokale dierenwinkel. Ik ben nooit overgestapt omdat ze het hier tot nu toe gewoon heel goed op deden. Nou hebben ze een tijdje terug problemen gehad met hun keutels (vooral flapje had hier last van), zie topic zorgen om keutels. We zijn toen naar de dierenarts gegaan en alles was in orde. Ook is de ontlasting nagekeken en ook die was in orde. Nu vraag ik mij dus af of het aan de brokjes kan liggen, ik weet de samenstelling niet en weet ook niet hoe er wordt omgegaan met houdbaarheidsdatums en het afsluiten van het voer wanneer de winkel die is. Ik denk er over na om over te stappen op Science Selective. Ik heb hier al eens eerder een proefzakje van gehad en heb dit toen als lekkernij tussendoor gegeven en dit viel erg in de smaak. Wat zijn jullie ervaringen met deze brokjes en/of hebben jullie nog andere tips? Als ik Science Selective ga voeren moet ik dan gaan voor de gewone of de 4+? Flapje is 4,5 en Ollie is ook ongeveer 4 jaar oud (weet ik niet 100% zeker), maar Flapje is wel aan de magere kant.

Bedankt alvast! Liefs, Iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede kwaliteit brok helpt gezondheidsproblemen te voorkomen. Niet alle natuurlijk, maar net als bij mensen is gezond eten belangrijk. 

Mijn nijnen krijgen ook Science Selective. Het is een goede brok, maar inderdaad wel duur. Je zou ook Hope Farms Super Trio kunnen proberen. Dat is ook een goede brok en leuker geprijsd. Ik heb dat ook een poos gevoerd, maar opeens lusten ze het niet meer (toen overgegaan op Science Selective). Bij Hope Farms Super Trio schijnt het vaker voor te komen dat konijnen het niet lusten, Science Selective schijnt bij de meesten juist wel erg in de smaak te vallen. 

Ik voer gewoon de standaardvariant van Science Selective. 3 van mijn nijnen zijn 7+. Van de andere 2 weet ik de leeftijd niet (ze waren gedumpt), maar die zijn in ieder geval ook 4+. Zolang ze zich nog niet als echte bejaarden gedragen kan je volgens mij gewoon de standaardvariant blijven geven (of zou ik bij 7 jaar toch aan seniorbrokken moeten gaan denken?). 4 jaar vind ik niet oud. Je kan Flapje wat extra brokken geven om aan te komen, of een dikmakertje als erwtenvlokken als extraatje.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie reacties! Dat Science Selective prijziger is maakt mij niet zo heel veel uit. Ik denk dat ik dan toch maar eens ga overstappen (geleidelijk natuurlijk). Lienappelsien: Fijn om te weten dat ik de gewone variant kan voeren. Flapje eet op dit moment haar brokjes apart van haar maatje en krijgt idd al erwtenvlokken als lekkernij om wat aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .