Ga naar inhoud

Pip is sip? :(


Amphitrite

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben vanmiddag met Pip naar de dierenarts geweest, we zijn net drie kwartier weer thuis. Moest weer met de bus en een stuk lopen (enkele rit is ongeveer 35 minuten). Die busreis vond hij natuurlijk eng en spannend (hij zat helemaal in elkaar gedoken en was erg gespannen) en bij de dierenarts werd het niet veel beter, want Pip heeft een hekel aan oppakken zoals de meeste konijnen, maar dat moest toch even omdat we hem wilde wegen.
Ik ging er trouwens naartoe omdat hij een erg nattig neusje had en ik zag ook wat doorzichtige vloeistof vanmiddag (in combinatie met af en toe niezen). Heb neusdruppels mee, geen antibiotica omdat hij ook ergens allergisch voor kan zijn. Ga dus sowieso proberen om de hennepvezel eruit te halen voor een tijdje en het fleecedeken even aan de kant leggen (begreep dat dat sowieso al niet erg goed is ivm sore hocks).
 

Alleen nu we weer thuis zijn zit hij eigenlijk alleen maar een beetje op zijn huisje, terwijl hij normaal gesproken lekker op het tapijt/kleed gaat liggen. Herkent iemand dat, dat een konijntje even met 'herstellen' van zo'n heftige trip naar de dierenarts? Normaal gesproken valt hij ook echt aan op zijn brokken, maar daar liep hij ook voorbij. Hoe lang moet ik dit in de gaten houden?

Sorry, ben nog zo nieuw in de konijnenwereld, maar wil het zo graag goed doen voor hem!
Ik hoor graag wat jullie ervan denken. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach arme Pips. Het wil dus nog steeds niet echt lekker gaan met hem... Hopelijk wil het zo een beetje oplossen. Sippi is ook altijd eventjes van de waps als hij bij de dierenarts is geweest. Ookal ging het goed, dan nog gaat hij altijd even alleen liggen en gaat z'n neusje echt heeeeeel snel op en neer, alsof hij aan het hyperventileren is. Zielig is dat, maar trekt ook snel genoeg weer bij. Pip zal nu ook wel onder de indruk zijn, en misschien voelt hij zich ook niet helemaal lekker want je was niet voor niks naar de dierenarts natuurlijk. Denk dat het wel weer goed komt :-) (en als je de volgende keer liever met de auto gaat, echt bellen, als we kunnen is het echt geen moeite)

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Mississippi:

Ach arme Pips. Het wil dus nog steeds niet echt lekker gaan met hem... Hopelijk wil het zo een beetje oplossen. Sippi is ook altijd eventjes van de waps als hij bij de dierenarts is geweest. Ookal ging het goed, dan nog gaat hij altijd even alleen liggen en gaat z'n neusje echt heeeeeel snel op en neer, alsof hij aan het hyperventileren is. Zielig is dat, maar trekt ook snel genoeg weer bij. Pip zal nu ook wel onder de indruk zijn, en misschien voelt hij zich ook niet helemaal lekker want je was niet voor niks naar de dierenarts natuurlijk. Denk dat het wel weer goed komt :-) (en als je de volgende keer liever met de auto gaat, echt bellen, als we kunnen is het echt geen moeite)

Ah ja ik twijfelde nog, maar ik was pas 15.30 klaar met werken en had om 16.50 al de afspraak waardoor ik om 16.10 alweer klaar moest staan. Dus vandaar dat ik twijfelde of ik zou bellen, maar uiteindelijk toch besloten om met de bus te gaan omdat het zo snel moest allemaal. Maar ik houd je aanbod zeker in gedachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Pip is nog steeds niet helemaal de oude... Hij eet wel wat en loopt af en toe wel wat rond, maar zoals nu ook weer zit hij al zo lang in een hoekje van de kamer. Hij lijkt zo ontzettend van slag, het leek eigenlijk nog beter met hem te gaan voordat ik naar de dierenarts ging :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach arm beestje... Voelt ie zich misschien een beetje veiliger als je gewoon even naast em gaat liggen en rustig een beetje tegen em aan praat? Of is ie misschien lichamelijk toch niet in orde denk je?

Edit: Sip houdt heel erg van ingepakt worden in dekentjes. Gewoon handdoekje er overheen en lekker een beetje instoppen.  Aangezien ze nogal wat overeenkomsten hebben, zou je ook nog even kunnen proberen of dat voor Pip ook rustgevend werkt?

aangepast door Mississippi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .