Ga naar inhoud

Terra expert konijnenvoer blok


Evee

Aanbevolen berichten

Is iemand hier bekend mee? Ik schrok er eigenlijk een beetje van dat er op de verpakking staat "2 complete food cubes = 2 weeks".

Zouden er mensen zijn die zo een blok geven en een week niet meer bij het konijn komen? Die gewoon een week of weekend weg gaan, zo van het konijn heeft toch eten? 
 

De samenstelling is niet echt geweldig, hoewel het vezelgehalte wel mooi is.

Citaat


De natuurlijke geuren en smaken van dit droogvoer van Terra Expert maken dit voer onweerstaanbaar voor konijnen van elk ras en leeftijd. Deze verpakking bevat 2 voerblokken, waar het konijn 2 weken van kan eten. Dit uitgebreide en complete voer heeft wel 30% aan ruwvezels en bevat luzernegras en wilgenhout, waardoor dit voer voor een perfecte vertering, tandslijtage en optimale gezondheid zorgt. Tevens is dit voer goed voor de mentale gezondheid, omdat het konijn langer bezig is met eten en hierdoor mentaal uitgedaagd wordt.

Samenstelling:
Plantaardige bijproducten, granen, mineralen, zaden, oliën.

Toevoegingsmiddelen (per kg):
Vit. A: 17.000 IE, Vit. D3: 1.500 IE, Vit. E: 50 mg, Vit. C: 170 mg, IJzer (E1): 400 mg, Jodium (E2): 1 mg, Kobalt (E3): 0,5 mg, Koper (E4): 15 mg, Mangaan (E5): 55 mg, Zink (E6): 80 mg, Selenium (E8): 0,25 mg, Aroma"s: 0,5 gr, Silicium (E551b): 0,04 gr

Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit: 14%
Ruw vet: 2,5%
Ruwe celstof: 30%
Ruwe as: 8%
Fosfor: 0,9%
Calcium: 1,3%
Natrium: 0,11%

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik uit de websites begrijp doen ze er lang mee door het knagen en zouden ze dus een week met een blok moeten doen. 

Maar is het geen vakantievoeding ofzo zo van: geef een blok en ga lekker weg. 

Althans dat is niet wat ik begrijp uit de informatie die gegeven wordt. Tis meer een soort van bezigheidsbiks ofzo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervanging van hooi is wel een beetje raar. Las er net iets over bij een dierenarts op de website, maar die zei geloof ik wel dat je gewoon hooi moest geven. 

Het is in ieder geval raar spul. Ik kan me er iets bij voorstellen om het te geven in plaats van biks, als je konijnen zich bijv snel vervelen. 

Maar als vervanger van biks en hooi zou ik niet doen en al zeker niet als vakantievoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .