Ga naar inhoud

Alleen ziek buiten?


Baltobud8

Aanbevolen berichten

Jaja, daar ben ik weer hoor. 

En het gaat weer over Bunny. We zijn radeloos. Het is niet iets ''extreem ernstig'' zoals de vorige keer. Ze eet gewoon, drinkt gewoon, beweegt, alles wat ze moet doen. 

MAAR: 

We hebben Bunny nu al een poosje binnen, want iedere keer dat het weer goed gaat en we haar naar buiten zetten, gaat het na een dag weer mis. Nu dachten we van het weekend de kans te grijpen en zetten haar opnieuw buiten; nu met het doel dat zodra ze vies werd we haar zouden wassen en goed drogen. 

Maar het helpt niet. Iedere keer is dr kontje weer nat en zit ze maar raar te trappelen. Ze kan gewoon normaal hoppen, maar weet vaak niet hoe ze haar pootjes moet neerzetten. Rennen doet ze niet meer en springen amper. Als er druk op dr kontje staat geeft ze gelijk in en gaat ze slepen met haar achterwerk, maar daarna doet ze weer gewoon lopen. Ze heeft geen pijn, maar ze wil niet meer liggen. 

Dit gebeurt ALLEEN maar als ze buiten zit. Zodra ze binnen zit is er direct niets meer aan de hand en loopt ze gewoon, plast ze normaal, etc. etc. Maar zodra ze maar een stapje in haar hok zet loopt ze raar (met de achterpoten onder het lichaam, als ze hopt net x benen) en plast ze zo veel dat ze helemaal nat is. 

De diierenarts blijft gewoon zeggen dat ''we haar dan naar binnen moeten halen'' maar ze is (al 2,5 jaar) en blijft een buitenkonijn, want mijn moeder wil geen dieren binnen. 

Is er iemand met dezelfde ervaringen? Of die dit probleem kent? Voor de rest is er letterlijk niets aan de hand, behalve dat zodra ze buiten zit, ze ziek word. En we doen echt alles tegen de nattigheid, er zit een heel afvoer systeem in de hokken, maar het maakt geen verschil. En ook al is het niet perse levensbedreigend wil ik wel dat Bunny van haar leventje kan blijven genieten en gewoon weer kan rondhoppen, springen en rennen als een gezond konijn.

Groetjes,

Mike, Bunny en Fluffy.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat ze niets mankeert, maar is Ec al genoemd? Waarschijnlijk lees je al lang genoeg mee op BB om hier vanaf te weten, maar de zwakke achterhand en het rare plassen doen me er toch aan denken, dus ik vernoem het maar. 

Als het verder écht is zoals jij zegt, dat ze het enkel buiten heeft, is het meest logische toch van haar een binnenkonijn maken, al begrijp ik de gedachte van je moeder wel en bovendien zijn niet alle konijnen binnenkonijnen, dus tja, misschien is dit geen optie. Heb je echt geen idee wat de problemen buiten veroorzaakt? Misschien is het de ondergrond of is ze ergens bang voor? Heeft ze last van haar achterpoten, sore hocks misschien, waar ze buiten meer last van heeft dan binnen door een hardere ondergrond? Er moet toch een trigger zijn? 

Sowieso veel beterschap voor je konijntje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EC is ze al een paar keer op gecontroleerd, maar dat eindigde steeds op een ''nee dat heeft ze niet''

Dat er misschien iets is waar ze bang van is hoorde ik ook al, ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, want er is niets verandert in de tuin, maar dat zal blijken als we morgen naar de DA gaan. 

Het last hebben van de achterpoten zou kunnen, ik mag de achterpoten ook echt niet aanraken, terwijl ze voor de rest (letterlijk) zo duf als een konijn is. 

We gaan iig zometeen de vliegeneitjes uit borstelen met een vlooienkam, en morgen gaan we naar de dierenarts. Ik hoop dat ze het haalt, ik wil haar echt niet kwijt gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan niet echt Ec vaststellen, enkel via bloedonderzoek, en dan nog ... Het is gebruikelijker bij zulke vage symptomen om toch met Panacur en AB te gaan behandelen. Zie je beterschap, dan was het waarschijnlijk Ec of alvast iets anders wat door de AB behandeld is. In het andere geval heb je dat dan al geprobeerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .