Ga naar inhoud

Konijn springt nooit


Aestas

Aanbevolen berichten

Ik heb ergens gelezen dat konijnen springen als ze gelukkig en gezond zijn.

Mijn konijntje springt nooit. Ze ziet er niet ziek uit en ze ligt regelmatig languit relaxend in de tuin, maar betekent dit dat ze niet gelukkig is? Dat zou ik namelijk verschrikkelijk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je binkies? Dat zijn van die sprongen in de lucht, een soort vreugdesprongetjes. Ja, van mijn twee konijnen doet de een het eigenlijk ook nooit. Hij is ook niet ziek of ongelukkig, maar doet het ook niet. Af en toe als ik hem los had lopen deed hij dit nog wel eens, maar verder nooit. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor :) als je konijn een maatje en genoeg ruimte heeft dan lijkt mij dat er niks aan de hand is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze geen sprongen maken in de lucht betekend dit echt niet dat ze ongelukkig zijn. Althans dat mag ik hopen want mijn 12 konijnen doen dit ook niet dagelijks. Dan zou dat betekenen dat ze allemaal ongelukkig zijn wat ik verder in hun gedrag niet opmerk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb een konijn genaamd binky, die de laatste tijd ook geen binkies meer maakt haha. Joris doet er genoeg voor hun allebei ;)

Het is niet zo dat jouw konijn ongelukkig is als ze geen binkies maken hoor! Relaxed liggen is ook een teken dat ze gelukkiger zijn. Het ene konijn is nou eenmaal uitbundiger dan het andere konijn, ook konijnen hebben verschillende karakters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn maakt ook geen binkies. Wat hij wel doet is schudden met zijn oren (op de grond dus) en meteen heel hard daarna wegrennen (en wat heen en weer draaien). Ik denk dat dit zowat hetzelfde is maar dan zonder de sprong bij. :)

 

Wat ik hem wel al heb zien doen is dat ander, ik kan op de naam niet komen. Hij laat zich dan heel plots vallen op zijn zijkant met zijn hoofdje eerst en ligt dan languit te genieten.

Dus ik denk wel dat hij gelukkig is ondanks het gebrek aan binkys. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram Hubbel loopt bijna nooit normaal, hij maakt altijd gekke sprongen/binkies. Het is zo'n superblij mannetje. Als hij mij ziet komt hij meestal kopschuddend en gekke sprongen makend aan. Regelmatig springt hij zo dom rond, dat hij half bovenop zijn vrouw Lientje landt... Zo gek als Hubbel heb ik ze niet vaak gezien ha, ha!
Zijn dame Lientje is meer van de bunnyflops, dat doet ze meermalen per dag, vooral in het zand wat in een hoek van de ren ligt en liefst lekker tegen Hubbel aan. Haar witte buik soms best een poosje naar boven. Ik denk dat zij ook gelukkig is, zonder veel binkies.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .