Ga naar inhoud

Serenay naar de dierenarts geweest


belleke

Aanbevolen berichten

Bij Raker was het dus duidelijk een probleem met zijn kiezen.

Lien hoe gaat het nu met Lou?

Serenay is weer thuis. Er zaten wat kleine puntjes op de kiezen. Rechts op de twee kies van achteren  iets grotere. Ze heeft ze weggehaald. Maar ze twijfelt of het de oorzaak is. Het kan zijn dat ze heel gevoelig is en het als vervelend ervaart. Ook zei ze dat als ze een paar dagen niet eten zoals bij Serenay het geval is dat er dan al heel snel kleine puntjes op de kiezen komen.

Urine was prima niets in te vinden. Ontlasting had ik meegegeven heeft ze verder niet onderzocht.  Serenay was meteen na de ingreep al wakker erg alert en at de meegegeven Munt op. Ze hebben haar 4 keer gedwangvoerd. Thuis at ze meteen het frambozenblad en ging languit liggen.

Ze weet nog niet zeker waarom ze niet eet. Maar dit hebben we in ieder uitgesloten en verholpen. Maandag moet ik even bellen hoe het met haar gaat.

Hoop dat ze snel weer opknapt. Ze is wel levendiger vind ik.

Knuffels Belleke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat ze zo snel weer bij was en zelf weer iets heeft gegeten. Hopelijk heeft het geholpen.

Lou eet zo af en toe een hapje van wat er in de ren ligt. Hij wordt bij het medicijnengeven vrij boos (op zich een goed teken) en ook op de dwangvoerspuit die daarna komt. Maar als hij dan merkt dat daar best lekkere dwangvoer uitkomt wil hij het ook wel opeten en gaat er best wat in. Hij ligt niet meer verstopt in de reisbox, maar gewoon in het rennetje. 

Jij hebt Serenay nu ook binnen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha heel herkenbaar Serenay vliegt mij ook aan en houd haar mond stijf dicht. Ze zit inderdaad binnen op de wc wat onze ziekenboeg is. Ze is een stuk pittiger vandaag. Het viel mijn dochter die haar woensdag nog gezien had ook op.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lien,

Ik had nog willen reageren maar toen kwam hier  iemand binnen druppelen en daarna heb ik het vergeten..

Wat een gedoe met onze konijnen . Kan het zijn dat hij teveel vacht binnen krijgt? Daar denk ik nu aan en ik kam Serenay  nu de hele tijd maar. Wordt er super benauwd van maar alles voor het goede doel. Ik heb nog contact gehad met de dierenarts en net als bij Lou denkt ze niet echt dat het door de tandjes komt. Ook is het niet echt een gasbuik. Urine is ook goed. Ik blijf het vreemd vinden dat ze de eerste keer toch niet een echo/foto van die buik gemaakt hebben daarom was zij daar toch.

Hier gaat wel iets beter maar de brokjes gaan er nog niet in. Groenvoer en hooi gelukkig wel. Dat is toch het belangrijkst denk ik dan. Ik voer niet meer bij of zou dat toch nog moeten. Ik dacht altijd als ze zelf eten dan kan je stoppen. Ze eet behoorlijk wat groenvoer en hooi op een dag. Ook erwtenvlokken en papaya eet ze wel. De kruidenbrokjes weer niet terwijl ze daar normaal allemaal zo gek op zijn. Had 3 soorten SS brokjes gehaald junior/normaal en senior en die eet ze ook niet.

Ook ben ik begonnen met panacure. Dierenarts had er niets op tegen zou het toch wormen of een onderliggende EC zijn dan behandel ik dat in ieder geval nu.

Het blijft gissen dus waarom Lou en Serenay niet willen eten.

Ik hoop dat Lou nu langzaam aan weer op gaat knappen. Knuffels Belleke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het blijft inderdaad gissen. Wel bijzonder dat we met ongeveer hetzelfde zitten (al kan de oorzaak natuurlijk heel verschillend zijn, maar die weten we nou juist niet!).

Wat doet je aan mogelijk EC denken? Of is het meer omdat er verder niks te vinden is?

Ik dwangvoer nu ook al zo'n 2 dagen niet meer. Hij eet gedurende de dag zo af en toe een brokje en zo af en toe wat groente, maar dat is niet zoals hij normaal is. Ik heb hem net maar weer bij Pluis buiten in hun ren gezet. Wie weet leeft hij daar weer van op. Het is buiten niet koud (dat is een understatement) dus daar hoeft hij niet voor binnen te blijven. Even in de gaten houden dat hij vanavond bij het onweer en de regen zich niet weer nat laat regenen. Metocloral ben ik nu ook maar aan het afbouwen, dat krijgt hij nu al 1,5 week. Met de carprofen kon ik van de dierenarts vorige week al stoppen. Hij en Pluis hebben het nu maar druk samen, het is toch weer even wennen samen. Pluis is ook nog steeds erg rams. Nou ja, een beetje actie is misschien wel goed voor hem, ik weet het anders ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het vannacht gegaan? Fijn dat het samen wel weer goed gaat. Daar knappen ze vaak toch weer wat van op.

Ik vind het ook zo apart en net als bij Lou weet ik ook niet waar het vandaan komt. 

Panacure inderdaad begonnen met het idee zijn het parasieten of wormen dan pak je die aan. Is het EC dan pak je dat mee. Ze plast wel veel maar eigenlijk zie ik verder niets wat op EC lijkt. Vandaag komt die prozym binnen hopen dat dat nog iets doet.

Hier kreeg ik maar voor 3 dagen die ciceral mee? Serenay eet vooral veel munt en framboosblad en groenvoer. Ook wel hooi. Verder eet ze alleen die papayabrokjes en laat alle soorten brokjes liggen. Een beetje gedroogde Weegbree en appeltakken. Ik dwangvoer ook niet meer.

Ik borstel haar een paar keer per dag en losse plukken haar trek ik eruit. De dame is verder wel onderzoekend en pittig genoeg. Ze heeft mij toen ik haar vanmorhen aaide flink gebeten bitchje wat ze is. 

Ik heb haar zojuist ook naar buiten gedaan. Ik ben zo benauwd en het weekend komt mij  dochter en krijg ik visite. 

Ik vind het oppashok niet zo fijn maar wat moet ik. Ik ben aan het denken om een panelenren op te zetten. Maar ik weet niet of dat veilig is tegen steenmarters want die zitten hier dus veel.  waarom is ze nu niet gewoon aardig tegen haar mannetje kon ze gewoon in de ren.

Heel veel beterschap met Lou hoop dat ze nu ze weer samen zitten weer meer gaat eten.

Knuffels Belleke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lou eet inmiddels weer! Ik vertrouw het nog niet helemaal, maar hij doet het op zich weer goed. Donderdagavond was hij binkies aan het maken en aan het rondsjezen, maar hij had nog steeds geen zin in eten (hij snuffelde aan de blaadjes andijvie en verder niet). Ik vond dat zo apart. Maar inmiddels komt hij dus wel gewoon eten als ik biks kom brengen. 

Hopelijk is Serenay ook weer opgeknapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat fijn Lien. Hoelang duurde het bij haar/hem?

Serenay is ook nog niet de oude. Ze eet mondjesmaat. Het liefst nog steeds munt en blad van de framboos en braam. Zij legt wel genoeg drolletjes.

 Ik zou eigenlijk graag dat ze in een ren kon want dan kan ze inderdaad meer bewegen. Maar durf een panelenren niet aan.

Ik zag zondag dus de nieuwe kat van de buren op de konijnenren lopen. Ik naar buiten gerend en hem weggejaagd. Zij komt dus via het slaapkamerraam en dak in onze tuin.

Wij hebben de tuin eigenlijk goed afgesloten zodat er niets uit en in kan beneden dus.

Dus ik bedacht misschien is ze er al eerder geweest en is Serenay daardoor van slag. Ik was echt heel erg boos. Dat we zoveel overlast van andermans dieren hebben.

Als dit echt zo is dat Serenay daardoor gestopt is met eten heeft het mij 3 keer dierenarts kosten gekost en dan nog niet al die extra dingen die ik aangeschaft hebt. Terwijl zij niet eens met hun dieren naar de dierenarts gaan als ze iets hebben.

Maar goed het heeft geen nut om mij zo boos te maken. Maar het ideaalste zou zijn als Serenay in een ren kon zodat ze meer kon bewegen.

Knuffels en ik ik hoop echt dat het goed blijft gaan nu met Lou.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoe gaat het met Lou? Hoop nog steeds goed.

Ik heb Serenay overdag in een ren buiten zitten en dan is ze levendig rent als een gek rondjes en huppelt. Ze eet wel goed groenvoer en kruiden. Maar nog steeds minimaal brokjes. Ook andere soort niet. Erwtenvlokken lust ze wel maar dat geef ik natuurlijk niet iedere keer want dan heeft ze haar buik vol. Snap nog steeds niet waarom ze niet eet.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff wat fijn zeg.

Nee durf het niet goed om haar in die ren  te laten zitten. Hij is wel afgedekt met golfplaten maar er zit geen schuil hok in. Daarom moet ze s'nachts in het opvanghok. Ik vind het maar niets. Baal zo van deze situatie. Van dat eten snap ik ook niet ook die SS eet ze niet echt. Uiteindelijk wel maar normaal komen ze meteen als je brokjes geeft. Serenay niet nu.

Knuffels Belleke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .