Ga naar inhoud

Wat te doen met mijn oude ram na overlijden voedster


LindavanBakel

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 konijnen; een ram van 9 en een voedster van 8. Nu is mijn voedster ernstig ziek: haar spieren in een van dr achterpoten zijn versleten en ze heeft beginnende staar. Hierdoor dien ik dr elke dag medicatie toe te dienen (pijnbestrijding), plas ze er regelmatig 'naast'. Ik zie dat ze flink achteruit gaat. Ze eet en drinkt goed, maar ze huppelt niet meer zo vrolijk rond als wat ze vroeger deed, ze hangt er maar een beetje bij, onwennig op dr zij om zo min mogelijk pijn te hebben. Het leven is er zeg maar een beetje uit :(

Wat ze heeft is niet meer te genezen heeft de DA gezegd, wat ik toedien is alleen pijnbestrijding dus het verlengen van dr leven. Mijn beslissing staat eigenlijk zo goed als vast om haar in te laten slapen door middel van een spuitje bij de DA; ze heeft gewoon geen kwaliteit van leven meer en ik wil dr niet langer laten lijden.

Nu ben ik al iets verder vooruit aan het denken.. Mijn ram van 9 is al zijn hele leven bij ons; ik wil hem niet wegdoen, maar ik wil ook niet dat hij zijn laatste jaren in zijn uppie doorbrengt.
Nadat mijn ram overlijd wil ik geen nieuwe huisdieren meer.

Ik weet niet of dit een hele rare vraag is, maar ik kan me voorstellen dat meer (ex)konijnenbezitter hiermee zaten... Maar zou het kunnen (wellicht dat ik deze vraag gewoon bij een asiel moet stellen :-) ) dat ik een jonge voedster vanuit het asiel (< 2 jaar) koppel aan mijn ram. En dat mocht mijn ram overlijden (hij is 9.... op zich goed levendig maargoed, je weet niet hoe lang hij nog te leven heeft...) ik de voedster weer terug naar het asiel kan brengen... Ik verwacht dat een redelijk jonge voedster wel snel een nieuw baasje kan hebben. Heb al gelezen op internet dat een oude ram met zowel een oude als jonge voedster te koppelen is. Of hebben jullie een ander idee?

Ik zou graag willen dat mijn beide konijnen het goed hebben, bedankt alvast voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt inderdaad met het asiel overleggen over een jongee dame. Je kunt ook juist een dame op leeftijd uitzoeken. Dat zou je bijvoorbeeld op de seniorensite van bunnybin.nl kunnen doen.

Leeftijd maakt niet veel uit voor een koppeling. Het karakter is veel belangrijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik het flink mis, maar is EC ook besproken met je da? Ik vind de klachten die ze heeft daar ook wel bij passen eerlijk gezegd. Het kan uiteraard goed zijn dat dit wel door de leefijd komt..... Maar bij het lezen van je verhaal kwam het wel in mij op. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook even hetzelfde als Domino.

Mbt een voedster erbij, leeftijd speelt geen rol als het maar klikt, al moet dan een jonge dame ook wel chill zijn voor zo'n oude heer. Verder herplaatsen wij zowel jonge als oude konijnen goed, dus je hoeft daarin niet echt een jong konijn te nemen. Gisteren nog weer een dame van 8 jaar geplaatst en ook naar de dames van 6 en 7 jaar regelmatig vraag. Wat dat betreft hoef je dus niet op leeftijd te letten. En er zijn veel meer die hier komen die overgebleven konijntje terug willen brengen, dat is geen probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Domino:

Misschien heb ik het flink mis, maar is EC ook besproken met je da? Ik vind de klachten die ze heeft daar ook wel bij passen eerlijk gezegd. Het kan uiteraard goed zijn dat dit wel door de leefijd komt..... Maar bij het lezen van je verhaal kwam het wel in mij op. 

Ik dacht eerst ook daar het EC kon zijn, second opinion genomen.. Was ik vergeten te vermelden gister, maar er is wat met haar knieschijf waardoor haar been elke kant op kan draaien.. daardoor heeft ze zo'n pijn.

EC was uitgesloten.

Kwam de site van bunnybin al tegen inderdaad, thanks voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Aniek:

Ik dacht ook even hetzelfde als Domino.

Mbt een voedster erbij, leeftijd speelt geen rol als het maar klikt, al moet dan een jonge dame ook wel chill zijn voor zo'n oude heer. Verder herplaatsen wij zowel jonge als oude konijnen goed, dus je hoeft daarin niet echt een jong konijn te nemen. Gisteren nog weer een dame van 8 jaar geplaatst en ook naar de dames van 6 en 7 jaar regelmatig vraag. Wat dat betreft hoef je dus niet op leeftijd te letten. En er zijn veel meer die hier komen die overgebleven konijntje terug willen brengen, dat is geen probleem. 

Hoi Aniek, als ik het goed begrijp herplaatst je zelf ook konijnen? Waar zit je opvang en heb je wellicht ook een website?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .