Ga naar inhoud

Valse Voedster


Pomme

Aanbevolen berichten

Hey mensen, 

ik zit met een probleempje. ik heb al 3 jaar een ram en een voedster, Pomme en Soes.
Maar sinds de castratie 2 jaar terug lijkt mijn voedster steeds valser te worden. 
Ze is heel territoriaal, dit begon bij haar slaapverblijf maar tegenwoordig is het al heel lastig om überhaupt de voerbak te vullen zonder kleerscheuren.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees hetzelfde, ik heb alleen geen ruimte meer. Ze staan al buiten op de stoep en heb het hok zelfgemaakt zodat ik de beperkte optimaal kon benutten.
Ben 2 jaar geleden verhuist naar een kleiner huis vanwege de gezondheid van mijn vriend.

Meer ruimte gaat helaas dus niet lukken. Ik heb ze eerst binnen gehad maar toen veranderde ze in 2 super schuwe dieren omdat ze bang waren voor de voetstappen op de houten vloeren hier in huis.

Er is dus verder geen oplossing voor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je niet nog extra ruimte kunnen creëren door in de hoogte nog iets bij te maken? Die twee vierkante meter op een oppervlak is een minimum maat om te kunnen rondhupsen, maar als het gaat om hoknijd kan een extra verdieping misschien wel meewerken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk het probleem gevonden, vandaag zat ze lusteloos in haar hok. Net de dierenarts gesproken, die raadde me aan te wachten tot morgen en nu dwangvoere en pijnstilling te geven want waarschijnlijk heeft ze gas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn dat al 2 jaar lang steeds feller wordt is niet opeens nu fel geworden dat ze 2 jaar later gas heeft. En als ze lusteloos is en niet keutelt kan er ook nog verstopping in het spel zijn en is dwangvoeding funest. Ik vind het een vreemd advies van de dierenarts en zou er niet gerust op zijn.

Ik hoop dat ze toch snel de oude weer is, beterschap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen naar de dierenarts geweest, en ze is inderdaad goed verstopt. Dus nu heeft ze een infuus gehad. Ook gelijk er vriendje meegenomen want die had ondertussen diarree van de stress, dus heb nu een heel arsenaal aan druppels die ik ze moet geven.

Ik verwacht ook niet dat het het hele probleem van fel zijn hier vandaan komt, maar t verklaart wel waarom ze de laatste tijd echt onuitstaanbaar was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .