Ga naar inhoud

Help ik weet nu even niet meer wat te doen! Mamski heeft pootje gebroken!


belleke

Aanbevolen berichten

Ik kom weer terug van de dierenarts. Zoals jullie in een ander topic hebben kunnen lezen is Mamski ziek. Vorige week dinsdag ben ik met haar bij de dierenarts geweest en toen heb ik duidelijk gezegd dat haar pootje zo raar stond. Nu dus weer op gehamerd blijkt haar voorpootje gebroken ???? Hoe dit gebeurd is is mij een raadsel maar nu?

Dierenarts vond haar wel beter dan de vorige week wel nog iets benauwd. Ze was ook 200 gram bijgekomen.

Ben nu zo van slag omdat ik nu niet weet wat ik moet doen?

Opties zijn pootje spalken of amputeren? Of haar laten inslapen?

Wie heeft ervaring met een gebroken voorpootje bij een konijn? De breuk  zit bovenaan?

Ik vind dit zo moeilijk Mamski is een vechter ze was zelfs uit haar bak gesprongen gisternacht. Ook scharrelt ze wat rond in de ren.

Maar ik wil niet dat ze lijdt of voor mij hier moet blijven ik wil dat ze een waardig leven heeft.

Hopelijk hebben jullie raad ben nu echt een beetje wanhopig welke keuze ik moet gaan maken?

Knuffels Belleke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verschrikkelijk nieuws belleke, ik had een konijn die bij mij over de 2 meter hoge schutting gedumpt is met misdiagnose als gekneusde voorpoot en jaren later op rontgen toch een duidelijke breuk, bij haar is het genezen, niet goed helaas op latere leeftijd kreeg ze er dus wel last van (ze was ongeveer 6 maanden toen ze bij mij kwam, en overleden/ingeslapen op 8 jarige leeftijd door longkanker, dus niet de breuk), jij bent er op tijd bij, maar wat te doen.

Ik ben iemand ik ga op mijn gevoel en kennis van het vermogen van mijn konijn af, hoe ziek is ze, wil ze nog, eet ze nog, hoe schat jij het in, er is geen verkeerde keuze denk ik en vind ik, maar echt advies geven kan ik helaas niet, ik wens je sterkte en wijsheid bij welke keuze jij ook maakt voor jouw lieve Mamski!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme Mamski. Ik zou zelf denk ik eerder gaan voor spalken of amputeren dan voor inslapen, omdat ze het zelf zo te lezen nog niet heeft opgegeven. Konijnen kunnen prima leven met een pootje minder, dus door het pootje te laten amputeren laat je haar niet onnodig lijden. Of spalken zin heeft hangt natuurlijk af van de breuk en daar heb ik verder ook geen verstand van, dus daar kan ik geen advies over geven. 

Hopelijk is dit voorlopig even het laatste probleem voor Mamski. Ze heeft voor nu wel even genoeg ellende gehad en jij zelf natuurlijk ook! 

Heel veel sterkte en succes met het maken van een keuze voor Mamski!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inslapen zou nog geen optie moeten zijn. Als het een nette breuk is dan heb je kans dat het weer goed groeit (duurt wel ong 6 weken) eventueel met een spalk, maar die blijft nooit zitten bij een konijn ;). Mocht ze er last van hebben dan zou ik voor amputatie gaan. 

Onderschat konijnen niet, want die passen zich razendsnel aan. Zelf heb ik een konijn met 1 kromme voorpoot en 1 hele foute achterpoot maar hij redt zich prima. Is supersnel en springt nog gewoon op de vensterbank/bank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels contact gehad met een opvang waar ik vaker kom. Na het hele verhaal over Mamski verteld te hebben vertelde  ze dat ze toevallig pas geleden hetzelfde geval hadden.

Dit diertje hadden ze ook in een klein hokje gezet en pijnstilling gegeven en loopt nu weer rond.

Omdat Mamski toch al niet helemaal gezond is. En ik haar toch met het pootje zag rondscharrelen in de ren denk ik dat ik toch deze keuze maken ga. Want weer onder narcose enz is best zwaar.

Eerlijk gezegd was dit verhaal een hele opluchting voor mij want ik dacht dit is het einde. Ik vond het heel moeilijk omdat ze zo pittig is en duidelijk nog zin in het leven heeft.

Ik kan haar altijd nog laten inslapen als het niet meer leefbaar is voor haar. Of alsnog het pootje laten amputeren.

Gelukkig lees ik het hier dus ook.

Pfffffffffffffff

 Zit me nu wel steeds af te vragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat haar pootje gebroken is. Ze leeft al 5 jaar in deze ren en is absoluut geen kunstenmaker scharrelt en rent wel rond maar dat is het. Misschien in gaas vast gezeten??

Knuffels Belleke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een nachtje over geslapen niet geslapen dus. Het voelt gewoon niet goed niets doen. Maar ik moet eerst zorgen dat Mamski weer sterker is en dit overleeft voordat ik iets ga doen. Ik wil ook eerst op zoek naar een kundige dierenarts en wil dat er dan ook eerst een foto gemaakt wordt. 

Verder moet ik nu ook eerst even zorgen dat ik zelf weer een beetje gezond wordt. Ik heb na mijn operatie door hele nare dingen die op mijn pad kwamen nog geen rust gehad. Moet echt nu mijn rust krijgen om op te knappen want dit is even iets teveel. Mijn plan is nu even goed voor haar te zorgen zodat ze opknapt van de  longontsteking of EC . Observeren in hoeverre dit pootje haar hindert en op zoek te gaan naar een kundige dierenarts als zij en ik een beetje opgeknapt zijn.  Natuurlijk hoor ik graag jullke ervaringen met gebroken pootjes bij konijnen en dierenartsen. Misschien kan mij dat helpen in de keuze die ik ga maken. Voor nu maar even rust hoop ik.

Knuffels Belleke

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde ik van Evert Jan de Boer toen ik daar was met Olav, dus vandaar. Er komt al heel snel bindweefsel om de botjes heen waardoor de operatie erg moeilijk en daardoor risicovol wordt. Daarom moest ik ook heel snel beslissen wat ik ging doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .