Ga naar inhoud

Mamski ziek


belleke

Aanbevolen berichten

Helaas is Mamski weer ziek. Afgelopen tijd heeft mijn man de konijnen verzorgd omdat ik geopereerd ben. Zondagavond zei hij dat Mamski niet kwam met eten. Omdat Mamski doof is dacht ik ze heeft het niet gehoord maar toch maar even gaan kijken. Ze at wel maar ik vond haar er niet goed uit zien. Pijnstilling gegeven omdat ik dacht dan heeft ze in ieder geval geen pijn. Ik mag nog niet tillen strekken rekken enz. Dus maandag even aangekeken extra bijgevoerd etc. Ik had geen vervoer naar de dierenarts toe en kan zelf niet gaan slepen. Ze at alles lekker op maar voelde mager en ik vond haar toch niet orde. Gisteren kon ik dan eindelijk naar de dierenarts het zat mij niet lekker. Zij vond haar ook mager geworden en denkt of toch uitzaaiingen kanker. In oktober is er een gezwel weggehaald.  Of  een longontsteking. IK zelf denk aan EC en heb dat ook aangegeven want Mamski rochelt al sinds ze bij mij is een beetje en ze snakt niet naar adem. Het viel mij meer op dat haar koppie iets schever staat en ze anders loopt. En in december 2014 was het een beetje hetzelfde en ook toen dachten ze dat het ernstiger was. Als ze longontsteking had dan was ze trouwens naar mijn eigen ervaring al lang dood gegaan. Maar goed de dierenarts was niet overtuigd van EC en heeft Novadox en Carprofen meegegeven. Dat laatste  gaf ik haar al.

Ik moet dinsdag terug en dan zou ze kijken of ik er nog panacure bij kan krijgen.

Ze zit nu binnen en eet eigenlijk wel goed. Ook maakt ze gelukkig weer drolletjes. Ik wil proberen vandaag toch ergens panacure vandaan te halen. Die van mij is van januari 2015 lijkt me niet goed mee. Ben niet zo heel blij met de dierenartsen in onze omgeving. Ik heb er nu verschillende geprobeerd en vond ze tot nu toe niet allemaal konijnkundig.

Knuffels Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer terug geweest. Zij blijft erbij dat het longontsteking is en dat haar toestand erg slecht is. Ziet het somber in. Een van de voorpootjes van Mamski staat vreemd en zij zei dat dit van de stress was. Maar thuis staat het ook raar. Mijn idee is vanaf het begin dat ze weer EC heeft nu heb ik wel panacure. Ze moet nu 1 keer daags 1,5 ml?

Ik voer haar bij op een lepeltje dat eet ze graag, kruiden gedroogde en verse ook. Voor de rest eet ze weinig. Haar blindedarmkeutels eet ze ook niet dokter zegt dat ze er te zwak voor is. Ik heb haar vandaag weer buiten bij haar dochter gezet daar is ze toch het gelukkigst. Misschien vanavond wel naar binnen toe? 

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdagavond dacht ik, ze gaat de strijd niet winnen. Heb haar pijnstilling gegeven en ben mijn bedje in gekropen. Na een uurtje toch even gaan kijken hahahah zit madam lekker te eten. Big smile natuurlijk voor mij. Gisteren at ze ook steeds meer. Vanaf het begin geef ik haar bijvoeding op een lepeltje en als ze haar kopje omdraait  en weigert te eten en ik het haar weer onder de neus duw. Dan wordt ze boos gaat ze kwaad zitten eten of  begint uit protest hooitjes te eten. Grappig diertje is het toch. 

Omdat haar dochter zo zielig was en het met Mamski iets beter ging heb ik haar gisteren ook weer buitengezet. Wat een weerzien Mamski werd echt alleen maar gewassen. Voor de nacht wel weer binnen gehaald hoorde ik vannacht een kabaal. Bang dat ze alsnog dood ging maar was ze gewoon uit het kratje waar ze in zat gesprongen. Ik denk dus echt dat die panacure de omslag heeft gegeven en ik het aan het goede eind had. Ik weet dat het een keertje op houd. Ze is al zo vaak zo ziek geweest maar ik hoop dat ze nu toch nog eventjes bij ons blijft☺

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .