Ga naar inhoud

2 konijnen 1 hok


Benthe86

Aanbevolen berichten

Hallo.

 

Sinds 1 maand heb ik een 2 de konijn. Koppeling goed gegaan. Buiten het hok zijn het de beste vrienden. Eerst konden ze ook samen in 1 hok. Dit  gaat niet meer. Ze rennen achter elkaar aan in het hok. Op het moment dat ze weer uit het hok zijn zijn het de beste vrienden. Nu hebben we ze in de nacht weer in gescheiden hokken. Afwisselend per nacht in het andere hok. 

Wie heeft er tips zodat ze elkaar weer lief vinden in het hok net als buiten het hok.

Het gaat om een man en een vrouw

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.

 

Het is een groot hok met drie verdiepingen. Op het moment dat ze samen beneden zijn gaan ze rennen. We hebben nu handoeken op de bodem dat geeft minder last en proberen het op te bouwen alleen geeft dit veel stress. 

 

Ben benieuwd waar het door komt omdat ze buiten het hok onafscheidelijk zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk komt het omdat dit hok te klein is om konijnen in op te sluiten. Dat zorgt voor territoriumdrang en kans op vechten. Ze hebben de hele dag ruimte nodig, niet alleen als jij ze even een tijdje los laat lopen. Je kunt er een ren aan vast of om heen maken. Ik denk dat dat een boel oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote kans dat meer ruimte het probleem oplost aangezien ze buiten het hok wel de grootste vrienden zijn. Daarmee geven ze aan dat samen opgesloten zijn niet fijn is, dat frustreert en dan gaan ze dat op elkaar botvieren ;). Zorgen voor 24/7 ruimte om de pootjes te strekken, dat zullen ze zeker waarderen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

met een ren eraan vast was het ook niet. daar werden Nina en Piraat stapel dol van en wij dus ook in de nacht. Wij hebben er nu voor gekozen dat ze helemaal niet meer in een hok hoeven als ze dat niet willen. het hok staat altijd open dus ze kunnen er altijd in als ze willen. Ze kunnen dus dag en nacht rond lopen in de woonkamer. Dit gaat goed! Het gebeurd nu wel eens dat ze dus wel samen in het hok gaan liggen.

al met al gaat het dus goed!

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .