Ga naar inhoud

Welk Voer?


xSenna

Aanbevolen berichten

Heei,

Ik neem binnenkort 2 dwerg hangoorkonijntjes (1 voor mij en 1 voor mijn broertje (11)) , en ik zit zoveel mogelijk informatie op te zoeken over konijnen. Ik lees overal dat jullie vaak SS (Science Selective) voeren of HFST (Hope Farms Super Trio). Ik weet niet echt wat het verschil is. Naar welk merk gaat jullie voorkeur? Ik lees op veel plekken dat sommige konijnen SS niet lekker vinden. 

Alvast bedankt grtz Senna

Schermafbeelding 2016-01-31 om 12.09.31.png

Schermafbeelding 2016-01-31 om 12.03.13.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide merken zijn prima maar bij mij wilden ze juist de Hope Farms niet eten. Ik denk dat je het beste van beide merken een klein zakje kan kopen en proberen welke ze het lekkerste vinden. 

Wat vooral belangrijk is is hooi, onbeperkt hooi voor ze. Als ze dat maar goed eten, dat is heel belangrijk voor hun spijsvertering. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Domino:

Beide merken zijn prima maar bij mij wilden ze juist de Hope Farms niet eten. Ik denk dat je het beste van beide merken een klein zakje kan kopen en proberen welke ze het lekkerste vinden. 

Wat vooral belangrijk is is hooi, onbeperkt hooi voor ze. Als ze dat maar goed eten, dat is heel belangrijk voor hun spijsvertering. 

Oke dankje, ik ga dan van beide merken een klein zakje kopen. Kijken wat goed gaat. 

En het maakt toch niet uit welk merk hooi?

26 minuten geleden zei Christaaa:

Mijn voorkeur gaat uit naar de HFST (omdat dat veel goedkoper is), maar helaas zijn mijn konijnen het daar niet mee eens. HFST eten ze gewoon niet.

Ja, ik denk dan wel dat elk konijn zijn eigen voorkeur heeft. Ik hoop dan dat ze HFST lekker vinden, want ik wil wel het beste, maar ook zo goedkoop mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee in principe niet, sommige konijnen zijn nogal kieskeurig wat hooi betreft maar dat is een kwestie van uitproberen en ervaren. Ik heb zelf hooi van een boer wat ze hier erg lekker vinden. Maar in de winkel is ook zat hooi te krijgen wat veel konijnen lekker vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Domino:

Dankjewel :) 

 

4 minuten geleden zei evadonatella:

Op bunnybunch staat een hele lijst met groentes en fruit dat ze mogen hebben. Ik geef ze andijvie en witlof het meest. Wortelloof vinden ze hier ook ontzettend lekker. Als tussendoortje geef ik ze heel soms een klein stukje van mijn appel. Dit geef ik niet te vaak, want er zit veel suiker in. 

 Hoe vaak geef je ze dan witlof/andijvie? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat ligt aan de samenstelling. Het kan heel veel slechter zijn ja. Huismerken voldoen meestal maar net aan de minimale eisen. Ze hebben vaak maar een laag vezelgehalte, en eiwit en calciumgehalte zijn meestal ook niet optimaal. Het voldoet als konijnenvoer, maar er zijn betere merken op de markt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dik heb inmiddels ook een zak ss gekocht en gemengd met de biks van de Ranzijn, dit omdat Wortel SS bij de opvang at. Hierna wil ik eigenlijk over op HFST dus als dit bijna op is ga ik weer wat mengen kijken of ze die ook accepteren want die is wel stukken goedkoper. Heb hier bij de webwinkel een zak besteld en een maatbeker, ideaal!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .