Ga naar inhoud

Koude pootjes


aquake

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik controleerde net even of Wiebel het niet te koud heeft nu het de hele dag amper 0° is en, behalve koude oortjes, heeft hij ook koude pootjes. Ik weet dat koude oren niet veel kwaad kunnen, maar geldt dit ook voor poten? Het kuiltje achter zijn oren heeft niet koud maar ook niet om te zeggen meteen lekker warm, maar dat kan ook komen doordat ik ook meteen koud krijg. Als ik blijf voelen, lijkt het daar wel op te warmen. Hij is levendig en ging direct eten dus ik denk niet dat hij onderkoeld is maar hij is al 7 jaar, een ouder konijn dus, vandaar dat ik wat voorzichtig ben. Bedankt!

Groetjes

Ines

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎19‎-‎1‎-‎2016‎ ‎07‎:‎57‎:‎46 zei Vloems:

Lief dat je bezorgd bent, maar ik denk ook niet dat je je zorgen moet maken. Wat je nog kan doen, naast lekker veel stro, is een snuggle safe kopen.

Dat zou ik zelf nooit doen, tenzij het konijn niet in orde is en moeite heeft met zichzelf warm houden (al moet je het beestje dan liever niet buiten laten) Een gezond konijn kan zichzelf prima warm houden en door het een snuggle safe aan te bieden wennen ze daar aan en dat moet je juist niet creëren denk ik. Niet nodig en werkt uiteindelijk averechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook niet gebruiken. De beste 'snugglesafe' voor een konijn is een konijnenvriendje waar hij lekker warm tegenaan kan kruipen. Een snugglesafe is m.i.  ook meer iets om een ziek konijn mee warm te houden of eventueel een heel jong konijntje dat alleen zit en geen nestgenootjes heeft om tegenaan te kruipen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .