Ga naar inhoud

Cooper met EC


ShinLi

Aanbevolen berichten

Nog steeds heel langzaamaan vooruitgang! Hij heft z'n hoofd alweer wat meer op, z'n oogjes gaan niet meer heen en weer zoals gisteren, oortjes staan wat alerter. Positief dus, heb dus goede hoop dat met extra medicatie straks hij hopelijk snel weer de oude is. Over een uurtje gaan we die kant op! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo weer terug van de dierenarts! Hij had niet middenoor onsteking, aan de kant waar hij nu op ligt was het een klein beetje licht ontstoken, niks ernstig, denk dat dat meer komt omdat hij daar heel erg op ligt. Net zoals dat oogje aan die kant ook helemaal dicht gaat zitten en rodig is.

Ze wilde me eerst naar huis sturen met alleen carprofen, dus de hele waslijst maar uit de tas getrokken. Ze was wel bekend met de medicijnen maar claimde dat de Dexa een te grote aanslag op het imuunsysteem zou zijn. Ik uitleggen dat dit door de wilhelmina kliniek altijd zo wordt gedaan, en ook bij de meeste nijnenopvangen en dat dit vaak best snel resultaat en herstel geeft.

Maar ik heb alles meegekregen ;). Ze hadden geen pure vit B injecties, maar een multi-vitamine injecties meegekregen. Deze en de Dexa heeft ze daar al gegeven, en van beide dus twee spuitjes meekregen voor morgen en overmorgen. Daarbij nog Fenbendrops omdat m'n panacur er snel doorheen gaat. Ze hadden alleen panacur voor kat/hond op voorraad, dat was niet te doen kwa afmeten. Voor na de spuiten vanaf donderdag metacam meegekregen en nog een zalfje voor z'n oogjes (die Dollie noemde ;) ) Dus ik ben helemaal klaar voor de komende dagen!

Nu na thuiskomst zonet heeft meneer voor het eerst stukjes wortel, boerenkool en peterselie gegeten en hij keutelt vrolijk door. Miniscuul, maar het zijn keutels. Goed teken dat alles van binnen verder goed doorwerkt en dat het dwangvoeren en afgelopen nacht elk anderhalf uur van bed af zijn vruchten al afwerpen. Vannacht slaap ik dus weer in de kamer bij Cooper, om hem nog regelmatig te voeren... en dan mag baasje van 7 tot 3 uur morgen aan het werk >.>. Moeders gaat hem om 8 uur nog een keer 'dwangvoeren', ik kom zelf in m'n pauze rond 10 uur snel naar huis geracet om hem te dwangvoeren, en dan dwangvoerd moeders hem vanaf 12 uur totdat ik thuiskom. Een vriendin van mij komt de injecties geven in de middag morgen en overmorgen :D. Ben super blij om te zien dat hij al vooruitgang boekt. Na DA bezoek was hij wel even flink gestrest, maar hij is nu al weer stuk ontspannender in z'n lichaampje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hij heeft zelfs al een paar hooitjes gegeten en meneer is geen hooi fan xD. Ook zelfstandig al een paar bikjes gegeten. Maar ik blijf nog wel 'dwangvoer SS' geven ook voor het vocht. Hij is erg actief vanavond, loopt rondjes door het hok en tuimelt heel af en toe nog een op en maakt dan een draai. Maar grootste gedeelte houdt hij z'n evenwicht! Er is dus veel vooruitgang te zien weer in een paar uurtjes tijd sinds het dierenartsbezoek. Nu maar hopen dat hij vannacht niet zo actief is en uit z'n bak gaat klimmen en mij wakker houdt xD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben op alles voorbereid natuurlijk! Vandaag ging nog steeds goed en steeds langzaam wat vooruitgang. Cooper wil geen dwangvoer meer, maar eet nu weer vaste brokjes, groenten en hooi! Bied hem nog steeds om de 2 uur afwisselend voer en water aan. En heb even twee filmpjes geupload. Een hele verbetering ten opzichte van gisteren toen hij letterlijk in de lappenmand naar de dierenarts ging en niet kon ronddwalen door zn hokje want dan begon hij te tollen.

(Weet niet hoe het op de computer lijkt, maar het zijn videos. Als je erop klikt ga je naar de video op photobucket)

th_20151222_223146_zpsktjiu2vu.jpg

 

th_20151222_223310_zpsonajd0gy.jpg

Hij ligt natuurlijk nog wel veel. Periodes van iets meer rondhupsen gaan gepaard met langere tijd rusten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker, tot voor het dierenarts bezoek kon hij alleen maar liggen, bewoog hij dan begon hij te tollen etc. Dus er is in korte periode flinke verbetering geweest, vandaag is hij ongeveer hetzelfde als gister. Vind zijn kopje nog ietsje rechter staan. Net vanavond nog de 3de injecties gehad, dus morgen beginnen met Metacam en dan goed in de gaten houden! Ben alleen 2de kerstdag weg bij m'n vriend en schoonfamilie, gelukkig wonen ze in hetzelfde dorp dus ik kan nog even thuis langsgaan voordat we voor de middag/avond naar de schoonfamilie gaan kerst te vieren ^.^. Verder is ook afgelopen 2 dagen onder werk alles goed gegaan, maak kwa voer gewoon alles klaar voor m'n moeder zodat hij in ieder geval genoeg kan krijgen. Hij eet steeds wat meer en z'n keuteljtes waren vanavond ook weer vrijwel op normale grootte :D. 

Vannacht weer in m'n eigen bedje slapen, nog even 2x eruit over de nacht om te controleren. Kan ik weer bij m'n zwarte vriend Fenrir slapen, hem ook 3 dagen amper gezien (is m'n andere ex-ram die nu nog alleen op m'n slaapkamer zit). 

Nog even een vraagje, aangenomen dat we gewoon een positief stijgende lijn houden in z'n herstel, wanneer komt het aan de orde dat Cooper gekoppeld kan worden? Bedoeling was om Fenrir en Freya te koppelen, maar natuurlijk moet ik nu proberen Cooper er ook bij te zetten na het overlijden van zijn vriendinnetje twee weken geleden. Ik moet zowieso het nieuwe onderkomen hier in huis nog maken (ze komen winters op de zolderoverloop en zomers bedoeling naar buiten, Freya heeft artrose en kan winters niet buiten blijven). Dus ook Cooper blijft gewoon tot de zomer natuurlijk lekker binnen. Wel lijkt het me fijn om alle drie konijnen in één keer tot drietal te koppelen, ipv eerst fenrir en freya als koppel en daarna cooper erbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging 1ste en 2de kerstdag redelijk goed. Helaas laat gisteravond toch weer flink begonnen te tollen. Besloten om hem kleiner te leggen zodat hij steviger kan liggen. Hij raakt zo gestresst als hij gaat tollen dat het dan weer vereegert. Vannacht dus weer in de huiskamer geslapen. Vanochtend ging het weer iets beter en weer in 1m hok gezet waar hij weer wat hooi at en rondhupste. Maar even later was het weer mis en begon weer te tollen :(.

Nu weer in het mandje en hij tolt weer flink af en toe. Krijg nog wel wat vast eten toe maar gaat niet van harte. Dus toch flinke terugval vandaag :(. Hij zit nog gewoon aan de panacur en metacam.

Is het verstandig om nog een keer 3 dagen dexa te geven of nu gewoon kwestie van blijven doorgaan met metacam en panacur? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb kwart voor 4 even telefonisch overleg inderdaad met de DA en ik had zelf al even een mail gestuurd naar Wilhelminakliniek inderdaad. Even afwachen nog. Het gaat dus nog even slecht vandaag, tollen en tollen. Moeten er constant bij blijven nu anders blijft hij maar doortollen arme beest. Maar hij blijft wel eten... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owh ja dat is ook zo, zij heeft ook EC gehad, is ze hier niet aan gestorven o.i.d uiteindelijk? 

Hij tolt echt als een idioot als het eenmaal begint. Einde ochtend ook, ik praat ff met m'n moeder met m'n hoofd door de deur waar ze in de keuken om. Hoor wat, kijk om, en ja hoor hij ligt al uit de mand gerold op de grond :S. Ik vind het zo moelijk want hij wil nog wel eten. Maar het lijkt ook wel alsof hij epileptische aanvallen heeft na flink te hebben getold. 

Dit soort geluid maakt hij nu na tollen, en hij trilt ook over z'n hele lichaampje (je hoort het duidelijk op laatste gedeelte van de video): th_20151228_111018_zpsccbewtv5.mp4

Vind het zo naar, ook omdat ik morgenochtend tot 1 uur en woensdag en donderdag hele dag van 7 tot 5 moeten werken :(((

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net 3de injectie dexa gegeven. Helaas is er weinig vooruitgang. Hij tolt wel veel minder maar ligt ongeloofelijk scheef. Minste of geringste of hij begint wel te tollen. Wat het verschonen er moeilijk maakt maar het moet toch gebeuren :(. Hij ligt nu in de bodem van een reisbox puur om het kleiner te houden en meer stevigheid in liggen doormiddel van handdoeken.

Morgen dan weer beginnen met de metacam 2x daags. Maar ik zie het niet echt rooskleurig in als hij niet snel nog wat meer vooruitgang laat zien. Op dit moment is het echt geen konijnwaardig leven. Wel eet hij zelf zn eten weer op en ook weer hooi... maar ja dat is niet kunnen rondhupsen en zich lekker normaal kunnen wassen etc... maar ik wil ook niet te snel opgeven... zo moeilijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je voor jezelf het verschil in de gaten moet houden tussen daadwerkelijk herstel en het effect van de dexamethason. Corticosteroïden zorgen er bij veel dieren voor (naast dat het de ontsteking remt natuurlijk) dat het dier over het algemeen wat lekkerder in zijn vel zit. Ik zou sowieso de fenbendazol kuur afmaken. Het kan zijn dat er pas aan het einde van de kuur echt verbetering optreedt. Als je aan het einde van de kuur nog geen verbetering ziet kun je altijd nog kijken of je verder wil behandelen of niet ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .