Ga naar inhoud

Nagels knippen konijnen


ricksem

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag de nagels zelf willen knippen maar heb er totaal geen ervaring mee. Nou heb ik wel op Internet dingen voorbij zien komen maar in de praktijk  gaat het tog anders. Kick en marley  houden totaal niet van oppakken maar bij de dierenarts ging dat heel makkelijk en ik wil dat zelf doen Hoe hun dat deden . Iemand tips ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat ze in dat soort tranch  zijn daar ben ik op zich optegen maar een rit erheen zorgt al voor anderhalf  uur om bij te komen.  en als ik het doe thuis zijn ze in hun vertrouwde  omgeving. En ik zelf durf het nu niet zelf te doen om te zorgen dat ze niet wegspringen en ik ze verkeerd benader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne zijn ook een stel wilde konijnen, het liefste knip ik met 2 personen 1 houdt het konijn vast tegen zich aan en de ander knipt, in mijn eentje doe ik het alleen als ik zie dat een nagel gebroken is of iets dergelijks aan een pootje  en dan wikkel ik ze in handdoeken met de ene poot eruit en knip dan snel maar, mijn voorkeur heeft 2 personen want met hun gewurm ben ik altijd bang dat ze hun rug breken of gewoon een hartstilstand krijgen van de stress, maar ik weet dus niet of jij vrienden hebt die jou kunnen en willen of durven helpen (mijn ouders zijn niet zulke helden met vast houden en ik doe het dan het liefst met een vriendin van me) Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Knuffeltje:

Gelukkig heeft bij mij alleen die kleine bruine last van de meeste stress en kijkt de ander me vooral heel erg boos aan...

Hahaha heel herkenbaar dat boos aankijken mijne houden er ook van heel erg te stampen erna of achteruit te trappen met de achterpoten of ik ze zo beledigd heb, maar vertel ze maar eens dat die nagels nou eenmaal af en toe geknipt moeten worden.

Bij mij werkte dat op schoot niet ze zagen bij mij steeds kans er tussen uit te vliegen, en ik kreeg daar zelf hartverzakkingen van, dus dat werkt voor mij niet maar misschien wel voor jou Ricksem.

Het is kwestie van proberen wat jou het beste ligt, en als jij je zeker voelt over hoe je iets doet reageren je konijnen ook rustiger die voelen je spanning ook, tenminste bij mij wel, met name als ik naar de DA moet dan ben ik gespannen en krijg ze niet waar ik ze hebben moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat filmpje 'van Domino' heeft best goede tips. Ik vond het vooral een goed idee dat ze aangeven eerst even met het nagelknippertje wat druk op de nagel te zetten om te kijken of het konijn reageert voor je echt knipt. Als hij reageert zit je ver en moet je de nagel wat langer laten. Ik heb ook het idee dat ze dan wat minder schrikken van dat je met de nagels bezig bent.

Ik til ook alleen het pootje op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .