Ga naar inhoud

Schijnzwanger!


ZisaFloki

Aanbevolen berichten

Hai!

Mijn voedster is vandaag opeens heel ijverig begonnen aan het bouwen van een nestje. Ik heb gelezen dat je het beste het nestje met rust kan laten en het in de gaten moet houden, klopt dat? Wel heb ik nog een vraag over de gecastreerde rammelaar die erbij loopt, moet ik ze scheiden? Ze zijn normaal gesproken goede vriendjes en tot zover is ze nog agressief, ook dat afwachten? Heeft er nog iemand tips of tricks bij dit verschijnsel?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het erg wordt/blijft zou ik over castratie na gaan denken. Hier was het steeds weer nestjes bouwen, eigen haar plukken én dat van de rammen, ruzie met elkaar, etc. Na castratie volledig over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Bedankt allemaal voor de reacties! Er is een volgend probleem ontstaan, vanmorgen toen ik bij de ren kwam zat mn voedster stilletjes in een hoekje en eet niet meer. Heb de dierenarts gebeld en die heeft gezegd dat ik het moet afwachten. Ze toont nog wel interesse in eten en ze heeft een paar kleine hapje genomen. Ik heb dwangvoer in huis (eerder eetproblemen gehad) en ik vraag me af wanneer ik hiermee moet beginnen. Ik wil het echt als laatste redmiddel inzetten omdat ik weet hoe stessvol dit kan zijn. Wanneer moet ik hier absoluut wel meebeginnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoeren zou ik nooit zomaar doen, maar altijd in overleg met de dierenarts. Er zijn situaties waarin je met dwangvoeren meer kwaad dan goed doet.

Jammer dat de dierenarts heeft gezegd dat je het moet afwachten, een konijn dat niet wil eten zou altijd als spoedgeval behandeld moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .