Ga naar inhoud

Konijn met drinkprobleem


Lotte Delva

Aanbevolen berichten

Weet hij al dat hij uit de fles kan drinken?

Ja want wanneer ik op de plastice fles duw komen er druppeltjes uit. Die drinkt ze wel op. Maar zelfstandig van de fles drinken lukt niet. En eerst dacht ik dat het aan de fles lag dus kocht ik een andere. Maar het probleem blijft. Ik zou graag hebben dat ik niet altijd moet helpen tijdens het drinken. Want als ik niet thuis ben gaat dat ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze een Catmate. Flesjes kosten veel moeite om uit te drinken en sommige konijntjes snappen het niet, of vinden het teveel moeite (zoals eigenlijk al mijn konijnen). Max had een stenen geglazuurde konijnenbak die ik twee keer per dag ververste. M&M hadden een automatisch klein-vee drinksysteem, maar dat vervuilde snel (vettig aanvoelende bakjes). Daarna hebben ze een poos een glazen ovenschaal gehad tot ik dus de Catmate maar gekocht heb om te proberen ;) Waterconsumptie is flink toegenomen. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lig echt in een scheur om de titel. Ik las drankprobleem.

 

Ben ik de enige die direct aan wijn denkt?! 

 

nee haha dat had ik ook!

 

Maar om even bij het topic te blijven: Ik zou toch naast het flesje ook een waterbak geven. Desnoods een die opgehangen kan worden of hoger staat zodat er minder afval in komt.  Te weinig drinken kan op termijn voor gezondheidsproblemen leiden: nierstenen, blaasstenen, blaasontsteking.. niet echt lekker!

Hooithee is geen permanente oplossing, maar kun je wel naast normaal water aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het zelfde probleem met onze konijnen. We hebben nu, na het hier gezien te hebben, een drinkfles met een klein bakje eraan. Google maar eens op 'drinkfles met bakje'. De fles is wittig en hij heeft een groene houder met een metalen drinktuit eraan.

Nou drinken onze konijnen sowieso niet erg veel. Moet ik me daar zorgen over maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .