Ga naar inhoud

hooi probleempjes...


anne-binky

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik krijg het maar niet voor elkaar goed hooi te vinden. kruidenhooi vinden mijn konijnen het lekkerste, maar ik heb het idee dat sasja hier haar bdk van laat liggen. als ik namelijk gewoon hooi geef eet ze ze wel op, maar hier eten ze nauwelijks van, dit is natuurlijk niet zo lekker. verder krijg ik het zelf erg benauwd van het hooi, ik denk dat het komt door de stof die erin zit. nou heb ik al gelezen dat hooi van de boer goed is, maar ik heb echt niet de ruimte een grote baal op te slaan. ik heb ook geen tuin/schuur. weten jullie misschien nog goed hooi, zo goed al stofvrij, en die natuurlijk in de smaak valt. alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hierop aansluitend heb ik ook een vraag. Voor de eerste keer nieuwer hooi van de boer gekregen, deze lijkt erg veel op stro. (Geler en grover)


De konijnen vinden het heerlijk, maar heb het idee dat 1 van de 2 bdk ervan blijft krijgen. Ik heb het al gemengd, maar ook dan eten ze de grove stro als eerst.


Heb ook al extra kruiden en eten gegeven die de diarree zou moeten stoppen.


Blijven mengen neem ik aan? (kost me wel meer aan het groene hooi uit de winkel helaas)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het echt om diarree gaat, zou ik eerder de dierenarts opzoeken. Zijn het alleen bdk die blijven liggen, zou ik eerder overgaan op een dieet van alleen water en hooi. Ook als het om plakpoep gaat: Even terug naar de basis. Plakpoep en bdk laten liggen kán (ik zeg dus niet dat dat zo is) veroorzaakt worden door teveel overig eten, of te suikerrijk of iets dergelijks. Als het weer goed gaat, groenten, fruit oid weer rustig aan vanaf punt 0 opbouwen. En qua brokjes vooral niet te veel geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal! Ik zal de biks even achterwege laten en alleen kruidenhooi geven.

Begrijp ik het goed dat de gele ruwe hooi dan luzerne mix is?

Ik dacht dat ik die ook als standaardhooi kon geven (als ze eraan gewend waren), maar het is eigenlijk bedoeld als extraatje?..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen kruiden hooi heeft geholpen, aan de biks ligt t niet.

Schijnt dat ik eerste snede hooi heb.. Aantal mensen gebeld maar is lastig om rechtsstreeks van de boer te krijgen. Lijkt ook alsof er nu rond de herfst alleen maar eerste snede is?

Hooi uit de winkels is veel te klein (waarschijnlijk ook door de tijd van t jaar) en eten ze niet zoals zou moeten.

Iemand die tips heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het niet helemaal. Je hebt nu alleen kruidenhooi en biks gegeven en ze laat de bdk niet liggen. Eerder gaf je precies hetzelfde en toen liet ze de bdk wel liggen en dacht je dat het door het hooi kwam? Waarom zou ze dan nu haar bdk niet laten liggen, je hebt toch niets anders dan toen gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .