Ga naar inhoud

Weefsel Bult bij Konijn


Tamaaraa

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,


 


Onderweg naar huis kreeg ik van mijn mams een berichtje dat Deejay een beetje aan het bloeden was maar dat ze niks kon vinden.


Eenmaal thuis aangekomen heb ik hem gelijk onderzocht en ik vond een bult onder zijn kin.. Ik dacht aan een abces dus meteen de da gebeld en langs geweest.. Nu bleek het geen abces te zijn maar een soort weefsel bult..  Hij was nog niet klaar met snijden en de hele bult viel er al af.. 2 hechtingen en medicijnen voor 8 dagen, 2x per dag..


 


Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? want ik heb dit echt nog nooit eerder gezien/gehoord...?


 


Ik probeer een foto toe te voegen maar op de een of andere manier wil dit niet lukken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Net terug van de dierenarts om te kijken of de hechtingen eruit zijn.. Helaas toen we de korst eraf trokken zat er weer een andere weefselbult onder..


 


Nu weer 8 dagen medicijnen en kijken of het slinkt, anders onder narcose laten verwijderen... Zit het te overwegen om hem eigenlijk deze week toch te brengen voor de operatie omdat hij net dezelfde medicijnen kuur heeft afgerond...


 


Foto's lukken nog steeds niet =(


Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor echt weefsel onderzoek met een bult worden opgestuurd naar het lap. Ze kunnen er bij de praktijk soms wel naar kijken, maar meestal geen definitieve uitslag geven. 


 


Ik geloof dat het bij de hond kwaadaardig was, maar zat volledig ingekapseld, waardoor het niet uitgezaaid was en er dus ook zo uit viel. Dit weet ik echter niet zeker meer, het is een tijd geleden en werk niet meer bij die praktijk.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .