Ga naar inhoud

geslachts check


SuzanneKnuffel

Aanbevolen berichten

Mjah ik ben een tijdje terug bij mensen geweest waarvan een dierenarts het geslacht had bepaald, 20 euro betaald zelfs en het totaal niet klopte. 


Om later nog eens op mijn werk (destijds dierenwinkel) in discussie te staan met de dierenarts die daar eenmaal per week kwam. Konijntje paar weken terug verkocht als ram, gaf hij aan dat het een voedster was. Is ze terug gekomen naar de winkel, toevallig was toen ook de dierenarts er. Heb toen eerst gevraagd het geslacht te bekijken, toen zei die wederom voedster. Toen heb ik de roze bobbels tussen de achterpoten even uit de lies gedrukt en gevraagd of die het nog zeker wist... 


Natuurlijk zal echt niet elke dierenarts het fout hebben, maar als je niet met grote regelmaat jonge konijnen in handen hebt, is het echt lastig en gezien nog steeds niet veel jonge konijnen bij dierenartspraktijken komen neem ik ze dat ook zeker niet kwalijk. Ik zou daarom zeker in de gaten houden en als je de mogelijkheid hebt wel een deskundige te vragen zeker doen. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dierenliefhebber bent betekent dat niet meteen dat je ook geslachten kunt bepalen.

Zoals Lonja zegt, inderdaad best kwalijk.

Als je nog steeds twijfelt zou ik wel snel iets regelen voor je straks toch een nest hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er vandaag niet aan toe gekomen, maar zoals Sonja (meen ik) hieronder zegt, denk ik toch dat een DA wel weet hoe 'n ram en 'n voedster er van onder uit zien.. en ik ben bang dat ik dus maar toe moet gaan geven aan de naakte waarheid dat ik 2 voedsters heb en heel hard hopen dat dit goed blijft gaan..

Even je feitjes op een rijtje zetten voor je een antwoord plaatst. 

Het enige wat ik hier heb gezegd dat de opvang niet reageerde en dat je het daarom hier vraagt.

Want je ging liever naar een opvang dan iemand van BB vragen je te helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zoals meerdere hier nu (weer!) zeggen maken ook dierenartsen fouten. Misschien een goed idee om het er niet meer over te hebben, dat je twijfelt of het nog eens wil weten, als je zo zeker bent dat de DA het goed heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ze nu kon zien waren 't 2 voedsters,

ik neem aan dat dat volgende maand niet ineens veranderd is en dat ie 'n transformatie heeft ondergaan..

Nee lijkt mij ook niet dus waar slaat die maand dan op? Dan hoef je over een maand toch ook niet terug te komen?

Het is vrij simpel allemaal, je kan aankijken wat je wilt natuurlijk maar daar ga je sowieso niets mee opschieten.

Je hebt 2 mogelijkheden:

- of de dierenarts weet het zeker, je hebt 2 voedsters, en dat is dat.

- Of de dierenarts weet het niet zeker en dan moet je dus naar iemand die het wel kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .