Ga naar inhoud

Maden bij nieuw konijnJ


evadonatella

Aanbevolen berichten

Mag ik ook hopen. Ik wil absoluut geen nestje.

Blijkbaar was het ook al vreemd van de opvang dat ik Muis in eerste instantie meekreeg aangezien Jip toch een mannetje bleek te zijn en dus nog niet gecastreerd is. Achteraf gezien had ik nog moeten wachten, maar zij vertelde me dat het wel kon dus ging ik er vanuit dat ze wel gelijk zou moeten hebben...

Ik heb ze al sinds Muis hier is apart zitten in aparte kamers en ze zijn nog nooit bij elkaar geweest. Maar goed, ik dacht zelf dus dat een opvang misschien ook wel een drachtig konijn mee zou geven als ze ook zomaar een voedster meegeven aan iemand met een ongeholpen rammetje....

Morgen toch maar meteen de DA bellen want dit zit me absoluut niet lekker :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet in de opvang per ongeluk gedekt? Dat is laatst ook bij binkies gebeurt.

Tenminste, wat zou er anders aan de hand zijn? Het klinkt voor mij wel erg als drachtig.

Nouja, de dierenarts zal dit het beste weten en anders merk je het vanzelf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet in de opvang per ongeluk gedekt? Dat is laatst ook bij binkies gebeurt.

Tenminste, wat zou er anders aan de hand zijn? Het klinkt voor mij wel erg als drachtig.

Nouja, de dierenarts zal dit het beste weten en anders merk je het vanzelf..

Wat er anders kan zijn? Ze kan gewoon wat aangekomen zijn, nu ze voor de wormen behandeld is. En toevallig heeft eva ook net een tepel gezien. Meer is er toch niet?

Ik heb als pleeggezin veel voedsters thuis gehad en heel vaak zeker geweten dat ze drachtig waren door het gedrag. Er kwamen vrijwel nooit babies uit. Ik denk echt dat het wel mee gaat vallen. Ik weet dat er wel eens iets geweest is bij deze opvang en ook ik vind het vreemd dat ze je een dame meegaven toen jip een manneke bleek. Maar een mogelijk drachtig konijn dat door een bedrijfsongeval bij een ram heeft gezeten meegeven, is wel van een hele andere orde natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er ook niet vanuit, maar ik ga binnenkort op vakantie en dan maak ik me naar mijn idee al meer zorgen om mijn konijnen dan normaal :P

Sowieso naar de DA, gewoon voor mijn geruststelling. Ik heb met Jip al behoorlijk veel bezoekjes moeten plegen aan de DA voor mijn gevoel, dus bij het kleinste dingetje dat ik tegen kom bij de konijnen schiet ik al meteen in paniek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dierenarts zal het wel fijn vinden zo'n paniekbaasje wat weer eens gezellig langskomt.;) Maar wat wil je dan gaan laten checken?Als ze goed eet,goed drinkt en keutelt en levendig is dan zou ik daar echt geen geld aan verspillen.Kan het niet zijn dat je iets te royaal voert en ze een beetje een dikkertje is geworden?


Link naar reactie
Delen op andere sites

En maar praten.over mij... jij gaat niet eens naar n da...

Wat is dit voor opmerking?

Muis moest helaas door omstandigheden terug naar de opvang voordat ze naar de dierenarts kon gaan, dat kan de opvang dan eventueel zelf nog doen. Ze was niet ziek alleen wat aangekomen en er is een tepel gezien, aangekomen kan prima na een wormbehandeling en ze kan ook schijnzwanger zijn. Niet echt direct een reden om zsm naar een dierenarts te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En maar praten.over mij... jij gaat niet eens naar n da...

Nou, ten eerste. Ik had de DA hierover aan de lijn en die wilde er best naar kijken maar vond het op zich niet iets ernstigs/dringend en ze vond het aan de ene kant ook wel logisch vanwege dat ik haar heb behandeld voor wormen. Als ik vond dat het toch nodig was dan kon ik in die week tegelijk met Jip komen. Jip zou diezelfde week een dag later na dat telefoontje gecastreerd worden. Daar bij de DA bleek Jip een meisje te zijn en kon dus obviously niet gecastreerd worden. Ik was in de veronderstelling dat Jip wel gecastreerd werd natuurlijk en wilde dus meteen daar een afspraak maken voor Muis. Maar dat was niet meer nodig. Ik belde na het DA bezoekje de opvang op en heb Muis de volgende dag teruggebracht.

Dus even kort: ik heb wel met de DA overlegd en had bijna een afspraak gemaakt.

Daarnaast vind ik dit niet vergelijkbaar met elkaar. Ik zat met een dikke Muis, jij zit met twee ongeholpen konijnen bij elkaar. Twee hele andere dingen. Maar blijf vooral overal discussies starten.

Sorry, maar als jij niet wilt dat je overal commentaar op krijgt, doe het dan zelf ook niet. Ik vind dit erg kinderachtig van je en dan ben jij de volwassene hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .