Ga naar inhoud

sterilisatie ja of nee


ricksem

Aanbevolen berichten

marley is weer eens schijnzwanger en ik ben sirieus aan het nadenken om haar te laten helpen, maar ik wil eerst goed geïnformeerd zijn voordat ik die stap neem. ik weet ook niet of de dierenarts bij ons in het dorp konijnkundig is, dus dat ga ik daar even informeren  

zijn er hier mensen met konijnen die geholpen zijn en heb je tips ? dankjewel alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de zoekfunctie kun je inderdaad al een hoop vinden.

Wat ik je verder nog als tip kan geven is om je er niet te druk om te maken. Raak niet meteen in de stress als ze de dag van de operatie nog niet gelijk wil eten. Je ziet wel vaker baasjes die helemaal gestresst raken van zo'n operatie en er continu bovenop zitten, terwijl het vaak beter is om zo'n dier ook even wat rust te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt toch gewoon lezen zonder het omhoog te halen? Bovendien is het laatste topic hierover van 13 juni en staat gewoon op de eerste pagina in het kopje gezondheid. Dit topic omhoog halen lijkt mij minder irritant dan elke week een nieuw topic over hetzelfde onderwerp. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg in mijn situatie nu ja.ik was er eerder niet echt voor want er was nooit een reden toe.Maar onze voedster werd steeds lastiger tegen ons rammetje en sproeide hem steeds onder en rijd ook veel te vaak op hem.Dus met lood in mijn schoenen word ze vanmiddag geholpen en ik zie er erg tegenop.Dit is voor ons de eerste keer dat we dit gaan meemaken.Ik lees me suf hier op het forum en idd via de zoekfunctie is echt een heleboel te vinden.Alleen maakte dat me ook aan het twijfelen.Want de ene zegt het hielp en de ander zegt weer bij mijn voedster hielp het juist niet,dus de ervaringen zijn ook erg verschillend.Ik heb bij onze konijnen gekeken hoe het ging en waar voor mij de grens lag.Want ons rammetje heeft wel te lijden van ons voedstertje en dan is de grens wel bereikt.Alleen is ons voedstertje nu 2 jaar oud zelfs bijna 3 jaar en de dierenarts zei dat ze het liever doen onder de leeftijd van 1 jaar.Ik laat wel weten hoe het bij ons zal gaan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze voedster is weer thuis.Bij de dierenarts op de operatie tafel bleek dat haar baarmoeder aangetast was en die is dus ook verwijderd.Zijzelf is nu nog teruggetrokken en zielig.Voor 2 dagen pijnstilling meegekregen en hopelijk is ze weer snel de oude.Ik heb de neiging om er nu steeds bij te gaan zitten maar ik las hier dat rust voor nu het belangrijkste is.Ik heb handdoeken neergelegd zelfs meerdere maar mevrouw gaat precies in de kattenbak met gehakt stro zitten.Maar ik laat haar maar met rust.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend nog niet echt gekeuteld en ze zat nog stil.Toen hebben we haar eerst haar pijnstiller gegeven en daarna wat SS in een spuitje gedwangvoerd en weer buiten gezet.Ze eet nu alweer uit zichzelf ik heb haar hooi zien eten en ze heeft gekeuteld en ze is al een stuk bewegelijker dan gisteren.Alleen vind ze mij niet meer zo lief.:( Als ze me ziet dan sprint ze snel naar de andere kant van het hok.Ik laat haar maar met rust dat komt later vanzelf wel weer goed.Kan iemand van jullie me misschien zeggen waarneer ze weer mag traplopen in het hok bedoel ik?Ik heb nu de bovenverdieping afgesloten om haar toch te dwingen een beetje rustig te blijven,maar waarneer mag ze weer op en neer?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de dierenarts gebeld en ze mag al traplopen.Het gaat hartstikke goed,ze eet en keutelt en is levendig.Ik heb me denk ik toch teveel zorgen vooraf gemaakt.Dus om weer OT te gaan:Ja of nee?Ik zeg JA,het viel me achteraf gezien reuze mee.Hoe ze gaat veranderen kan ik natuurlijk pas over een tijdje melden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk nu nog niet zo veel.Er is niet meer gereden en niet meer gejaagd dat is dus wel positief.Als ik alles van te voren had geweten had ik haar veel eerder laten helpen toen ze jonger was.Haar broer is met 5 maanden gecastreerd maar bij haar vonden we het nooit zo nodig.Tot nu dan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .