Ga naar inhoud

de beestjes drinken ongeveer 1,5L! + onduidelijkheid over de veiligelijst


Djohn

Aanbevolen berichten

de konijnen drinken hier wel heel veel ongeveer +-1,5L! Wel eten de konijnen nu dagelijks veel meer hooi! Meer dan 100gr per dag! Ik heb de dierenarts gebeld ik moest het aankijken omdat het warmer is geworden.

Ik snap Overigens de veilige lijst niet echt goed namelijk:

Er staat dat ze weegbree mogen maar welke?

Volgensmij de smalle weegbree de grote weegbree ( sommige noemen het de breede volgens mij) en de getande weegbree klopt dit?

Hetzelfde geld bij distels welke soort distels mogen? ze want er bestaan meer dan 6 soorten!

Ik vraag me tevens af of mijn konijnen de kleine klaver mogen? (die met de gele bloemetjes eraan)

En Mogen Konijnen madeliefjes?

Iedereen alvast bedankt voor de moeite ben super benieuwd naar waf jullie weten en jullie ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is geen enkele soort weegbree giftig. 


Ik denk dat je hopklaver bedoelt, dat is ook niet giftig. 


Het lijkt me ook heel sterk dat madeliefjes giftig zouden zijn...


Distels weet ik niet maar dat lijken me geen aangename dingen voor een konijn om te eten :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sam de Pam daar heb je een punt en nu het minder warm is drinken ze Gelukkige ook 1 bakje minder :) bedankt!

@liesbeth dankjewel het lijkt mij ook over de weegbree, madeliefjes! ook want anders stond het wel in de giftige lijst

Dat zou goed kunnen ze lijken zoveel op elkaardie klavers ;)

Die zijn er ook allemaal in 300 soorten en alles in die lijst zetten in nogal onoverzichtelijk ook :P .

Over die distels ze staan wel in de veilige lijst wie weet het antwoord daarop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is geen enkele soort weegbree giftig. 

Ik denk dat je hopklaver bedoelt, dat is ook niet giftig. 

Het lijkt me ook heel sterk dat madeliefjes giftig zouden zijn...

Distels weet ik niet maar dat lijken me geen aangename dingen voor een konijn om te eten :P

Ik weet niet hoe ze het doet, maar Snoesje eet distels. Ze is er dol op.. :P

Ik heb dan ook een speciaal konijn! Wortels moet ze niet hebben, maar distels... xD

aangepast door Snoezie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt talloze soorten melkdistels, die zijn tamelijk zacht en prikken niet of weinig, in vergelijking met de stevige, prikkende distels. Als je ze afbreekt of afsnijdt, komt er sap uit dat net melk is. Alle soorten melkdistel mogen ze hebben. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen dankjewel voor de verduidelijking! @snuffie heb 2 konijnen

@allen waar plukken jullie die ontkruid planten eigenlijks?

Ik weet bij hondenuitlaat plekken en 4 meter van de weg a dat je niet mag plukken Of was het meer?

Ik haalde mijn weegbree in zo parkje geen uitwerpselen gezien alleen zag ik later wel dat mensen met hun hond er na toe gaan. Gelukkige was ik alles heel goed. Maar kan dit kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey waar halen jullie je weegbree vandaan?

Kun je weegbree zelf kweken?

Kan ik het niet weghalen in zo parkje waar kinderen ook spelen daar zie ik geen honden poep enzovoort.

Maar er lopen vaak genoeg honden en katten langs bijna overal eigenlijks! Dus ik kan er geld op wedden dat er wel eens daar wordt geplast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In weilanden, langs verlaten polderwegen waar amper huizen staan, stille stukjes natuur. Dat zijn de plekken waar ik pluk. Vooral in de weilanden voor en achter ons huis. Maar ik zou niet zomaar dagelijks door een wei struinen waar je de eigenaar niet van kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja bij mij gaat het best snel... ik gaf ze overal vaak veel en snel en deze keer ook denk ik maar ze zijn heerlijk actief en gezond dus ja bij geen problemen is het wel goed zo denk ik :)

Wel gaf ik deze avond geen biks en andere groenten zodat ze hun blinde darm keutels blijven eten

Ze lussen het groene gedeelte van mos de wortels niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

allebei 1 jaar ongeveer (:
als ze dit niet van jongs af aan deden had ik me ook zorgen gemaakt.
Heb het dus ook nog aan de dierenarts nagevraagd maar die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Zijn gewoon zuiplapjes :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .