Ga naar inhoud

VHS en Myxomatose inenting


PatatjeMoppie

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Dit is al mijn tweede topic vandaag, excuses.
Ik heb twee konijnen die ik wil laten inenten tegen myxomatose en VHS. Helaas maakt het internet me niets wijzer over wanneer er zulke inentdagen zijn waarbij de entingen goedkoper zijn, maar vooral ook bij welke dierenarts dit kan (grens Duitsland). Mijn konijnen wil ik in een pension doen voor de vakantie, maar daarvoor moeten ze ingeent zijn, heeft dus wel haast.

Bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn geen speciale konijnen-entdagen meer zoals eerst; de vaccinatie tegen myx en VHS is nu 1 inenting die per konijn gegeven kan worden. (Eerst moest een dierenarts voor zo'n 10 konijnen per keer entingen 'aanmaken', waardoor het handig was ook echt 10 konijnen die dag in te enten.) Het kan natuurlijk wel zo zijn dat een dierenarts zelf speciale acties houdt wat kortingen betreft.


 


Hier is een lijst met konijnkundige dierenartsen: http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/18263-lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Koos laten enten op 16 april.


Toen waren het bij mijn dierenarts speciale entingsdagen voor konijnen.(enten tegen gereduceerde prijzen)


Ik meende dat het toen € 27,50 kostte.


Maar dan wordt wel vooraf je konijn(en) helemaal nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal betaal je 1x consult en als je met meerdere konijnen komt dan voor de extra konijnen alleen de enting.


 


Vroeger werd er een flesje entstof opengemaakt en daar konden dan 10 konijnen uit geent worden, het flesje was na openen maar beperkt houdbaar. Daarom hadden de meeste dierenartsen toen konijnen-ent-dagen. Omdat er een nieuw vaccin is gekomen, in een dosering per konijn, en dat 2x zo lang werkt als de oude entstof, zijn de konijnendagen bij veel dierenartsen verdwenen. Er zijn nog wel opvangen en dierenartsen die ze houden, maar dat is nu om andere redenen dan vroeger.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon verschillende praktijken afbellen en informeren wat de prijs is per konijn etc. Ik betaalde eerst bij de ene dierenarts 45 euro per konijn, nu een andere dierenarts gevonden waar ik 16 euro per konijn betaal. met de 7 konijnen die ik heb scheld dat dus een hele hoop. 

groetjes Leoni 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal 1x 24 euro consult en dan 15 euro per konijn voor de enting geloof ik. Ik neem meestal ook gelijk de katten mee zodat ik daar dan ook geen los consult meer voor hoef te betalen.  Ik moet binnenkort weer, kreeg weer oproepkaarten binnen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .