Ga naar inhoud

Mood swings


Shivaya

Aanbevolen berichten

Ik weet niet echt hoe ik het kan noemen maar Loki heeft soms een beetje last van mood swings...Dan komt hij heel vrolijk bij mij op de bank en dan leg ik mijn hand ergens neer en dan duikt hij er echt met zijn oren in zijn nek op af alsof hij het aan wil vallen..Maar net op het moment dat ik denk dat hij me bijt, bedenkt hij zich en gaat hij met zijn kop plat op de bank liggen en drukt hij zijn neusje onder mijn hand van "aai me maar" ..Ik vraag me dan af: Vat ik het naar me toe springen verkeerd op als dat hij zich bedreigd voelt en is hij gewoon heel enthousiast? Het is wel heel duidelijk dat hij geaaid wil worden namelijk, hij likt me daarna ook en dan gaat hij weer liggen wachten tot ik hem aai. Is het op een of andere manier bedreigend als ik mijn hand bij hem in de buurt neer leg? 


 


Wat ik ook merk is: als ik hem aai dan blijven er nogal wat haren aan mijn hand kleven, die veeg ik altijd af aan een handdoek..en wat ik merk is dat als die handdoek achter hem ligt en ik daar mijn handen afveeg dat hij soms ineens zich omdraait alsof hij het als bedreigend ziet. Ik snap het niet helemaal hoe een konijn aan de ene kant de hele tijd geaaid wil worden en er duidelijk van geniet en aan de andere kant misschien toch wat nerveus is en het spannend vindt?



Tips/ervaringen/iemand? Moet ik het gewoon negeren en wachten tot hij zichzelf meer op zijn gemak voelt of moet ik gewoon opletten dat ik bijv. niet meer mijn handen achter hem afveeg? Hij bijt me overigens nooit, op het laatste moment bedenkt hij zich altijd en drukt hij zijn neus onder mijn hand. Hij bijt niet dus voor mij is het niet erg, maar ik wil graag dat hij zich wat meer op zijn gemak gaat voelen want hij had natuurlijk eerst Gaia die het voortouw nam en waar hij zich achter kon verschuilen. Al gaat het heel goed hoor, hij is alleen soms nog wat zenuwachtig.


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is ook wel een dominant mannetje, dat merk ik ook wel. Maar dan is het snelle naar mij toe springen dus ook gewoon dominantie en niet zo zeer dat hij zich bedreigd voelt door me? Het is een beetje lastig filmen maar ik zal het een keer proberen. (Probleem 2 is dan: hoe zet ik het van mijn telefoon op mijn laptop:))


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .