Ga naar inhoud

Yuccaaaaa


Gijsert

Aanbevolen berichten

Misschien dat mensen zich onterecht zorgen zouden maken als hun konijn de yucca aan heeft zitten vreten.. 


Krijg je een heel topic over moet ik nu naar de DA, zegt iedereen ja want die yucca is giftig. Dikke onzin natuurlijk.


Het probleem is dus dat mensen zich onterecht zorgen maken en dat je ze onterecht op kosten kunt jagen door planten in de ''giftige'' lijst te zetten die niet giftig zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als yucca giftig is en in konijnenvoer zit... Kan me nog een gevalletje hooi met lupine herinneren, is konijnenvoer en toch ook giftig. Misschien kun je Evee een bericht doen Gijsert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook de fabrikant mailen. Ik denk dat je dan nog het beste antwoord krijgt en weet waarom en in welke vorm ze het erin stoppen. De plant zou best giftig kunnen zijn, maar misschien verpulvert en het gif gefilterd niet meer, waardoor het bruikbaar wordt in konijnenvoer. Ik heb Beaphar daardoor ook eens gemaild met een bepaalde vraag en hartstikke fijn antwoord teruggekregen. Jij bent tenslotte de klant en door jou krijgen zij hun omzet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een grote yucca hier in de woonkamer staan en Nijn heeft daar in een onbewaakt moment wel een aantal keren een paar happen van genomen. Ik heb daar bij hem nooit iets van gemerkt... heb toen ook eens hier de vraag gesteld of het giftig was, en kreeg toen van iemand een antwoord terug dat het niet giftig was, maar ook niet echt bestemd als groenvoer omdat het de slijmvliezen kan irriteren of zoiets.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik denk dat 't net als bij grassen en wilgen ligt aan de soort.

Niet elke soort wilg is geschikt om te voeren, net als sommige grassen niet geschikt zijn (bamboe is ook gras, om maar 'n voorbeeld te noemen ;) )

volgens mij zijn alle soorten graasen geschikt, bamboe ook.

Van wilgen weet ik het niet zeker, maar dacht dat ook deze allemaal geschikt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .