Ga naar inhoud

Pips at niet....gas. Hoe nu verder?


Snufoverijssel

Aanbevolen berichten

Pips at donderdagochtend niet.

Haar gelijk naar binnen gehaald, in de middag nog steeds geen interesse in eten. Haar gevoerd met babyworteltje en ciseralduppels gegeven ( had ik nog van ons vorige Nijntje met gas ). Dierenarts gebeld en langs gegaan. Doorgaan met dwangvoeren en ciseralduppels. Afspraak voor de volgende ochtend om foto van buik te maken. Slechts twee keutels over de hele dag.

Heel de avond haar op schoot gehad, omdat ze koud was. Einde van de avond had ze flinke dikke buik :-( en had ik haar bij het voeren met slap hoofdje. Ze nam ook weinig voeding tot zich ondanks de dwang. Wekkertje gezet om 3 uur voor voeding, maar had weinig hoop zoals ik haar achtergelaten had voor de nacht, maar gelukkig om 3 uur zat ze rechtop en tijdens voeren was ze meer aan het tegenstribbelen dan daarvoor. Rond 6.30 weer gevoerd en druppels gegeven. Gelukkig iets beter, maar geen keutels nog. Onpaar de dierenarts. 15.00 uur werd ik gebeld. Ze mocht weer opgehaald worden en alleen gas gezien op de foto. Doorgaan zoals ik bezig was. Ze begon ook weer met keutelen.

Bij thuiskomst at ze gelijk weer hooi! Wel tot vanmorgen zoals gisteren doorgegaan. Komen steeds meer keutels. Ze eet hooi en af en toe een biksje.

Mijn vraag is dan ook hoelang ga ik door met voeden? Gaat ze wel meer eten als ik haar blijf voeren? Of moet ik gaan afbouwen met voeren en kijken of ze dan meer gaat eten en wel de ciseralduppels blijven geven?

Wat kan ik het beste doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil Pips eigenlijk wel weer bij Snuf zetten, maar ze zijn nog niet zo lang een koppeltje (3 maanden). Hoe snel vergeten ze dit?

Vorige voedster en Snuf zijn regelmatig uit elkaar geweest ivm ziekte van voedster, maar zonder problemen konden ze weer samen. Nooit opnieuw moeten koppelen. Al waren ze twee wkn uit elkaar. Zodra ze samen in een hok zaten, was het als vanouds.

Pips is een veel pittigere dame dan de vorige en ze kennen elkaar nog niet zo heel lang, moet ik ze weer op neutraal terrein bij elkaar zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pips en snuf hebben samen de nacht doorgebracht in de garage. Moesten toch weer even aan elkaar wennen. Vooral Pips aan snuf. Snuf was gelijk weer geïnteresseerd in haar ;-). Zij moest heel even niks van hem weten.

Arme Pips werd daarna continu in de houdgreep genomen door onze onnozele snuf, maar verder niet. Lagen ook alweer samen werd er weer door beide gelikt. Pips at gelukkig wel hooi en groenvoer.

En vanmorgen kwamen ze samen weer aangerend op zoek naar de biks brokken! Gelukkig begon Pips ook te rennen en viel zij ook aan op de brokken. Vanmiddag lekker schoon hok maken voor ze en gaan ze weer samen naar hun buiten verblijf.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .