Ga naar inhoud

voer agressie


ricksem

Aanbevolen berichten

hallo bbers

ik merk al sinds een paar dagen dat kick agressief doet als het etenstijd is dan jaagt hij marley weg en rent er vervolgens weer achteraan om haar te bijten. het begint op het moment als ik bij de voerbak kom, dan worden ze allebij dol en gaat kick in de aanval. je ziet ook echt dat hij aanvalt want zijn oren gaan ineens naar achteren en schiet op haar af. maar als ze eenmaal aan het eten zijn is er niks aan de hand. marley had pas al een wondje bij haar oog maar is alweer genezen of kick dat heeft gedaan weet ik niet zeker maar verdenk hem wel. iemand misschien tips wat ik kan doen of anders kan doen om ze niet meer zo dol te maken ? konijnen en eten tjaaa daar zijn ze nou eenmaal gek van haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiona had ook erg de neiging om de rest op te gaan jagen als ik het in een bakje deed. Ik strooide het dus gewoon altijd rond of verstopte het zodat ze moeite moesten doen. 


heb ook weleens een snackbal gebruikt, meerdere, zodat ze ook wat te doen hadden en de aandacht niet op elkaar wegjagen lag


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan de voerton uit het zicht halen en bijvoorbeeld op de gang zetten en het dan op de gang pakken want ik doe wat in een bakje en strooi het door de ren heen en hetzelfde is met het hooi pakken ik heb namerlijk ss en hooi naast de ren staan misschien tog uit het zicht halen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als Marley echt gewond raakt door Kick is er natuurlijk wel een reden om je zorgen te maken. Althans, ik wel. Normaal deden ze dat bij mij ook en ik maakte me er ook niet zo druk om..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook altijd hetzelfde liedje. Gewoon rondstrooien en verstoppen, dan gaat het altijd wel weer. En kijk af en toe even of degene die weggejaagd wordt, niet mager is. Zo niet, dan krijgen ze genoeg en hoef je je geen zorgen te maken. Zo ja, dan leg je apart voer neer voor het buitenbeentje, verder weg van de rest.


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het nog even goed geobserveerd, maar ik heb het helemaal verkeerd gezien. marley is degene dat het veroorzaakt doordat ik met eten kom word marley wild en dendert over kick heen. ze springt over hem op hem, en kick vind dat niet leuk en bijt haar dan omdat ze zo druk doet. wat ik nu doe is laag bij de grond zitten en dan gaat het stukken beter ze is dan veel minder druk ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .