Ga naar inhoud

op mij plassen


Dipsy

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat dipsy al 12/13 weken is maar waarschijnlijk pas 10/11 weken.

Nu mocht ze vanavond weer los lopen en dan komt ze op schoot enz.

Ze wil me dan ook continu wassen. Alleen nu was ik aan het eten dus zette ik haar een paar keer naast me neer. Iedere keer sprong ze toch weer op schoot om mijn gezicht bijna op te eisen voor een wasbeurt.

Dus ik haar weer aan de kant om door te eten.

Toen ze op de grond was voelde ik ineens nattigheid en wat bleek.... ze heeft over me heen geplast.

wat kan dit zijn.

Ze is zindelijk doet alles in haar plasbak op een enkel keuteltje na

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het gedrag van een ram die ik een poos heb opgevangen. Van hem was het heel hormonaal gedrag én het gebrek van een eigen maatje.

Abel (zo heette hij) was dol op mij, sjeesde me overal achter na in huis, rende rondjes om me heen, wilde het liefst de hele dag tegen me aangeplakt liggen etc maarrr plaste mij daarbij ook regelmatig onder.

Dit was in het begin nog een enkele keer maar werd al snel elke keer als hij bij me kwam. Het was een franse hangoor dus echt van formaat en kon zelf op de bank springen, dan kwam hij op schoot en hoppa werd ik ondergeplast.

Ik heb op een gegeven moment de woonkamer in 2e gedeeld omdat het niet leuk meer was, ik kon elke avond me 3 keer douchen. Maar dan lag hij daar met z'n neus tegen het hekje om aandacht te smeken. Dan ging ik maar bij hem zitten met een vuilniszak op schoot ;).

Ik heb nooit een konijn meegemaakt wat uit zichzelf zó graag op schoot wilde liggen.

Hij zou sowieso een vriendinnetje krijgen maar was herstellende uit een zeer verwaarloosd verleden met bijkomende problemen.

Beestje had amper aandacht gehad in zijn leven en was nogal aan zijn lot overgelaten dus kon het me ook voorstellen dat hij aandacht wilde.

Van de ene kant aandoenlijk maar ik vond het ook sneu want ik merkte aan alles dat hij een soortgenoot nodig had. Sinds hij gekoppeld is aan een voedster heeft ie nooit meer iemand ondergeplast. Ook was hij niet meer zo 'opdringer'. Bij mij was het op een gegeven moment krabben aan mijn voeten als ik stond af te wassen, blijvend rondjes racen op mijn voeten, hij eiste echt aandacht op. Dit heeft ie bij zijn nieuwe baas niet meer gedaan, daar was ie gericht op zijn vriendinnetje wat voor hem

natuurlijk velen malen fijner was, hoe dol we ook op elkaar waren :).

Ik denk dat het dus niet perse aan de zindelijkheid hoeft te liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze wordt bijna gekoppeld gekukkig want ook ik heb het idee dat het aandacht is. Ze is super klein maar springt ook op de bank. Ze doet sowieso alles om bij me te zijn.

Dus dat ze een maatje nodig heeft daar ben ik inmiddels wel zeker van.

Het is echt super leuk al die aandacht maar soms kan het ook even niet.

Alleen dat ze ineens op schoot ging plassen toen dacht ik huh... wat is dit nou ineens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk het wel. Op de bank plassen daar hebben jonge ongecastreerde konijnen echt een handje van!

Had het met mijn ram ook voordat hij gecastreerd was. Met de voedster niet. Het is wel echt een vrouwtje toch? Hoe oud is ze nu?

Edit : sorry, ik zie nu 10/11 weken. Weet je heel zeker dat het een vrouwtje is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien Madelon eerst even voor de zekerheid laten checken dan voor er gekoppeld wordt.

Aangezien dierenwinkels er toch met regelmaat naast zitten qua geslacht bepalen is dat wel verstandig.

Het is geen ramp als Dipsy een rammetje blijkt maar dan moet je hem eerst laten castreren over een aantal weken voor dat hij gekoppeld kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar even laten checken door een kennis met verstand van konijnen en die zegt 100 procent een vrouwtje alleen dipsy is al vanaf 6 januari bij ons en toen zou ze 6 weken zijn. Ik wist toen nog niet wat ik nu wist. Ze schat dipsy nu 8 weken maximaal 10 weken maar dan vond ze haar wel erg klein....

Als ze nog zo jong is maar wel al vanaf dag 3 helemaal zindelijk waarom gaat ze nu dan ineens overal plassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een konijntje die dat deed, uit 'liefde', die kon mij (het was een vrouwtje) helemaal ondersproeien, om te laten weten dat ze mij lief vond en natuurlijk haar territorium te markeren. In dit geval was het dus een hormonendingetje.. en dat kan in principe met 6/8 weken wel. (6/8 maanden is pubertijd natuurlijk..)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .