Ga naar inhoud

Flip, geklitte vieze achterhand (urinebrand) en geen duidelijke reden?


Gast

Aanbevolen berichten

Nou ja, pijnstilling van de dierenarts is heel erg goedkoop en werkt sowieso, want dat heb je geprobeerd, dat weet je. Waarom dan je geld uitgeven aan iets wat misschien wel, misschien niet werkt, (los van de discussie of homeopathie werkt) terwijl je eigenlijk even je geld opzij zou moeten leggen voor een röntgenfoto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil namelijk niet Flip z'n verdere leven "chemische" pijnstilling gebruiken.

Een rontgenfoto kan nu wel maar dan is het ook allemaal op. Volgende maand zit dat er wel in. Bovendien is die homeopathie niet zo duur dus probeer ik liever dat. Anders heb ik een foto en that's it. Dat wil ik ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je weet toch helemaal niet of hij zijn hele leven pijnstilling nodig heeft? Je moet eerst weten wat hij heeft, dan pas kun je behandelen, met of zonder homeopathie. Dus ik zou zeggen, maak nu die röntgenfoto, of geef komende maand Novacam of net wat de dierenarts adviseert, en maak dan de röntgenfoto, en op basis van of daar iets uit komt (want misschien blijkt het iets anders dan jij denkt) kun je kijken wat de behandeling zou zijn, en mocht het inderdaad zo zijn dat hij de rest van zijn leven medicatie nodig heeft dan kun je kijken of je met homeopathie een alternatief kunt bieden. Want nu weet je niet wat hij heeft, je gaat homeopathische pijnstilling geven maar heb je misschien niet juist iets ontstekingsremmend nodig? Of misschien zegt de dierenarts wel dat het niet nodig is medicatie te geven als hij voortaan warm en droog binnen zou wonen, dat hij dan misschien nergens last van heeft. Maar dat weet je dan pas na een maand medicatie. Die dan misschien wel niet nodig bleek, of misschien niet het meest effectieve.

Je weet het niet, zoveel mogelijkheden. Misschien heeft hij wel alleen pijn, en is zoiets op te lossen met een operatie of aanpassing van de ren, alles kan in principe. Nu ben je je al aan het oriënteren op de lange termijn terwijl je geen diagnose hebt, laat staan weet wat de behandeling moet zijn en wat daar eventuele alternatieven voor zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts weet het ook niet. Daarom dat ik een andere weg wil proberen en het is heus geen kwakzalver die dit voorschrijft maar een diergeneeskundige. Dit is gewoon wat voor mij op dit moment goed voelt en ik wil gewoon graag mijn gevoel volgen deze keer.

Die rontgen komt wel, ik wil eerst dit proberen. Het is overduidelijk dat hij pijn heeft, dat beamen meerdere mensen, ook de dierenarts, dus dan lijkt mij een natuurlijke pijnstilling zo verkeerd nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet uit op een discussie over homeopathie, als jij het idee hebt dat je daar goede resultaten mee bereikt dan is het zeker het proberen waard, dat is niet echt wat ik bedoel. Daarnaast is er natuurlijk verschil tussen een natuurlijke pijnbestrijding en homeopathie, maar goed, dat is dus iets wat even terzijde staat.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de volgorde van dingen doen niet logisch is in mijn ogen. Ik snap dat hij pijn heeft, en dat je daar dus iets tegen wilt geven. Maar pijn komt ergens vandaan. Wat je nu doet is alleen een symptoom bestrijden zonder dat je de oorzaak weet.

De dierenarts weet inderdaad nu niet wat er mis is, des te meer reden in mijn ogen om eerst meer onderzoek te doen, zodat de oorzaak achterhaald en aangepakt kan worden. Zodat je niet heel de tijd bezig bent met pijn bestrijden nu, terwijl er misschien een goede oplossing voor de hand ligt die ervoor zorgt dat de pijn er helemaal niet komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt het toch niet handig om het beestje pijn te laten hebben als dit niet nodig is. Dus pijnbestrijding lijkt mij een eerste stap. Daarna inderdaad verder kijken naar waar het vandaan komt.


 


Artrose klinkt inderdaad wel als een mogelijkheid, in ieder geval het zou verklaren waardoor de haartjes niet netjes verzorgt kunnen worden. Dan wordt het natuurlijk een klittenboel. Die klitten gaan aan de huid en haren trekken, tot ze loslaten. Kan me enigszins voorstellen dat dit ook roodheid en irritatie (dus warmte) kan veroorzaken. Maar misschien is het wel vergezocht.


 


Een natuurgeneesmiddel lijkt mij helemaal geen rare zet. Maar ook daar geld, af en toe even mee stoppen om gewenning door het lichaam te voorkomen. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor middel het is. Eerlijk gezegd zou ik mijn konijnen ook liever natuurlijke middelen geven waar dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft geen natuurgeneesmiddelen maar homeopathische middelen. Die werken anders, volgens mij werkt dat niet met gewenning.

Ik weet niet goed waar je opmerking over dat pijnbestrijding de eerste stap is vandaan komt, en dat het niet handig is om het beestje pijn te laten lijden, ik hoop niet dat je denkt dat ik ook maar iets suggereer in de zin van geen pijnstilling geven of niet aan pijnbestrijding doen of wat dan ook. Dat is echt helemaal niet wat ik zeg! Mij lijkt het ook niet handig om hem pijn te laten lijden als dat niet hoeft, sterker nog, ik zeg probeer zo snel mogelijk achter de OORZAAK van de pijn te komen in plaats van nu alle pijlen richten op lange termijn-symptoombestrijding.

Ik heb het idee dat ik niet begrepen word. Misschien leg ik het niet duidelijk uit of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zie ik homeopathie als een onderdeel van natuurgeneeskunde. Eigenlijk omschrijft een bepaalde bereidingswijze. Ik bedoelde gewenning niet in de zin van dat je lichaam niet meer zonder kan. Want dat klopt, je lichaam wordt er niet afhankelijk van. Wel neemt de werking af als je lange tijd hetzelfde middel gebruikt, vandaar mijn opmerking over "gewenning".


 


@Lonja, natuurlijk wil je zo snel mogelijk een oorzaak hebben. Misschien heb ik het ook wat krom geformuleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik hoor Lonja. Maar als ik die foto nu laat maken is het op. Dan heb ik een foto en that's it. Dan zit hij alsnog een maand met pijn, want hij heeft overduidelijk pijn

Hij krijgt een maand deze middelen en daarna laat ik een foto maken. Volgende maand is er namelijk wel geld voor beide. Degene die deze middelen voorgeschreven heeft heeft er verstand van en vind het ook duidelijk op artrose wijzen. De dierenarts vind het ook goed dat ik het wil proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké nou ja, volgens mij begrijpen we elkaar gewoon niet goed. Sorry, krijg het denk ik niet goed uitgelegd. Of ik begrijp jou niet goed, want zoals ik het nu lees ga je ervan uit dat hij na de röntgenfoto meteen iets moet wat geld kost. Dat snap ik niet. Omdat gratis dingen ook onder de oplossing kunnen vallen. Maar ik denk dat we nog heel lang door kunnen gaan met bedenken of er nu eerst een foto gemaakt moet worden of eerst een maand pijnstilling gegeven moet worden, maar dat dat niet zo opschiet :P

Nevermind, hoop dat hij over een maand weer een stuk beter is, de lente komt eraan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nouja, hij heeft pijn, dat is ontzettend overduidelijk. Na een rontgenfoto is dat toch niet ineens weg?

Lijkt mij dat pijnstilling of sowieso iets van medicatie geld kost. Binnen zetten gaat helaas niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flip is bezig geweest zijn klitten uit te trekken.. Wat voor mij dus betekent dat ie er dit weekend wel bij heeft gekund 


M'n moeder heeft het hem zien doen, hij was ook veel actiever en blijer als voorheen


 


2f0esqo.jpg


 


21109ya.jpg


Link naar reactie
Delen op andere sites

Flip staat nu een klein weekje op meloxidyl (pijnstilling) en de natuurlijke/homeopatische middelen. Hij leeft ontzettend op, is speels, rekt zich uit, rent, wast zich, gaat zichzelf schoonhouden (vind iedere dag klitten die hij zelf verwijdert, bij het geven van de meloxidyl haal ik zelf ook wat weg, wil ook dat ie gaat snappen dat hij het zelf kan, plus dat hij beter weet waar de klitten wel pijn doen en waar niet) kortom, gedrag wat ik al een poos miste. Het doet hem zo goed!

Het was even een gedoe met de tabletten geven, maar ben erachter dat hij ze zelf aanpakt en opeet als ik ze 's ochtends de eerste voerbeurt geef. Alsof ie weet dat ie dan biks krijgt ;) even afwachten hoe dit morgen is maar ik verwacht prima

Ik ben me ervan bewust dat deze verbetering ook kan komen door de meloxidyl. Dat zal ik snel genoeg merken, deze krijgt hij een week en daarna alleen de tabletten. Deze zijn op basis van kruiden(formules) wat voor mij persoonlijk meer bevestiging geeft dat het wel degelijk werkt, alternatieve diergeneeskunde. Zoals echinacea goed is voor de weerstand zitten hier kruiden in die goed zijn voor zijn gewrichten. Ik heb goede hoop op volgende week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, heb ik zeker bij stil gestaan en ook nadrukkelijk bij de DA benoemd. Hij noemde het urinebrand maar het gekke was dat het droog was, niet nat. Echt van het niet schoon kunnen maken.

En hij heeft dit vorige winter ook gehad, alleen 's winters heeft hij er last van. Daarom is EC ook uitgesloten (maar ik hou het in mijn achterhoofd)

Hij is ontzettend opgeknapt na deze medicatie dus ik denk dat het "gewoon" artrose is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nog maar een kleine update hier. Heb niet het idee dat mensen het lezen, maar wie weet heeft iemand er wat aan. En het is erg fijn dat deze natuurlijke middelen werken natuurlijk, dat is ook fijn om te weten voor iemand die liever niet nog 10 jaar chemische zooi wil geven.


 


Flip staat nu langer dan een maand op deze medicatie (Rejoint en Drynaria), natuurlijke middelen voor artrose


 


Hij is erg opgeknapt. Levendiger, actiever, rent weer, z'n achterkant is weer mooi schoon, groeit nieuw haar, hij kan zich wassen, languit liggen geweldig!


 


Hij vind het zo nu en dan ook erg nodig om klitten te trekken. Dit trof ik vanochtend aan:


2zef62a.jpg


 


En waar dit eerder vies, nat, klitterig, rood en kaal was;


 


2vcfj36.jpg


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker weten! Ik laat hem dat zoveel mogelijk zelf doen, omdat ie het nu ook zelf kan, maar het oppakken (om de medicatie te geven) vind hij al erg zat, ik ga hem dus niet langer vasthouden en doen om te plukken. Bovendien zal hij goed weten waar het zeer doet en waar niet, dat vind ik altijd moeilijk in te schatten


 


Vind ik ook! Dat was ook mede waarom ik het wilde delen, tegen natuurlijke middelen/homeopathie word, imo, best scheef/negatief naar gekeken terwijl het echt kan werken, zoals je hier ziet. En het is gewoon beter dan de rest van je leven chemische medicatie gebruiken, dat lijkt me logisch..  Héél blij dat het weer goed met hem gaat. Flippie blij, ikke blij! :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt fijn dat die natuurlijke geneesmiddelen zo goed werken, ik ga ze zeker onthouden voor in de toekomst ;). Ik ben ook wel voorstander van natuurlijke geneesmiddelen als het gaat om een langdurig gebruik, vaak hebben die "chemische" middelen toch weer bijwerkingen. Homeopathie is dan weer iets anders waarbij ik niet zo overtuigd ben van de werking.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het risico dat ik weer de wind van voren krijg, wil ik hier toch op reageren.

Het mooie van homeopathie is, dat er heel veel onderzoek naar is gedaan. En er is nooit werkzaamheid aangetoond. Natuurlijk hebben sommige mensen er baat bij. Dat komt door het placebo effect en doordat sommige kwalen vanzelf over gaan. Als je er maar genoeg in gelooft, dan kan het werken. Helaas kan een konijn hier niet over nadenken en het zal het konijn dus niet helpen. Hooguit bij gedragsproblemen, waarbij het baasje het dier ongemerkt anders benadert, omdat hij/zij overtuigd is van de werking.

Van natuurgeneesmiddelen, waar dus daadwerkelijk een werkzame stof in zit, kun je al meer vewachten. Sommige geneesmiddelen zijn ook uit de natuur gehaald. Wellicht kunnen bepaalde dingen werken, hoewel er geen ondersteunend wetenschappelijk ondezoek is. Het vervelende is dat "baat het niet, dan schaadt het niet" hier niet altijd opgaat. Ik heb mensen aan de nierdialyse zien belanden door een chinees natuurmiddel.

Ik ben uiteraard blij voor Flip dat het beter met hem gaat. Echter: vorig jaar had hij het ook en toen is het vanzelf over gegaan. Je weet dus niet of de medicijnen hem helpen. Wie weet was het anders ook vanzelf genezen inmiddels. Ik had vroeger ook twee konijnen die zo'n vieze vacht vol klitten hadden in het najaar. Zodra het droger werd, werd het weer beter. Zij waren niet ziek, maar het weer was gewoon slecht. Dat vind ik een veel logischere verklaring, ook voor Flip. Want het is natuurlijk niet zo dat hij de vorige wint artrose had, in de zomer niet, en nu weer wel. Bovendien is de diagnose op geen enkele manier met onderzoek bevestigd.

Voor nu zou mijn advies zijn te stoppen met al die rommel. Als het dan terug komt, heb je je bevestiging dat het helpt. Maar in mijn ogen is de kans het grootst dat het voorlopig weer goed is, aangezien er beter weer aan komt. En dan hoef je hem ook niet te plagen met elke dag pakken voor medicatie, want je schrijft dat hij dat niet leuk vindt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat de modjes ook meelezen?


 


Fijn dat jij dat vind. Mag je vinden, ik heb zelf gemerkt dat het werkt. Bij mezelf maar ook bij dieren. Dus die discussie mag gestopt worden :) Ik gebruik homeopathie nog steeds en mijn depressie is zeker verminderd. Geloof je dit nu nog niet? Ook voor mijn clusterhoofdpijn heb ik een natuurlijk middel, en jawel hoor, mijn hoofdpijn gaat er mee weg. En nee, dat zit niet tussen mijn oren, tijdens zo'n aanval heb ik wel iets beters om te denken ipv goh, zou het tussen mijn oren zitten?


 


In de zomer is het altijd minder. Logisch, dan is het warmer. Mijn moeder heeft dan ook minder last van haar artrose. Mijn verzorgpaard ook. De hond van mijn pleegouders ook. Dat is met reuma ook zo. Bovendien weet ik het vorig jaar aan het feit dat hij net die enorme bult plakpoep achter zit aan hangen en dat zijn huid en haar daarvan moest herstellen. Dat zal ook zo geweest zijn, maar toch denk ik dat de artrose toen al een rol speelde.


Toen hij binnen zat, dus, hij was toen geen buitenkonijn. Heb ik ook al vaak gezegd. De jouwe wel en heel naar dat dat zo was. Jammer trouwens dat je geen maatregelen nam om de ren droog te houden. Heb ik hier ook gedaan deze winter en goh, hij had het nog steeds! Niet door het slechte weer dus.....


 


Ik heb de dierenarts hierover geinformeerd en hij zei dat het heel fijn was dat het werkte. Hij heeft bovendien gezegd niet te stoppen, mede omdat het hem helpt en er wel degelijk iets is. En niet zoiets als nat weer, slecht weer, vieze huisvesting, of wat je ook denkt. Ik geloof dat het artrose is, anders zou de medicatie niet aanslaan. En anders mag je gerust 100 euro overmaken, als je zo graag een rontgenfoto wil zien hoor :)


 


Bovendien, als ik het weekend weg ben, krijgt hij een teugval. Mijn moeder durfde zijn medicatie niet te geven waardoor hij dus 3 dagen niets kreeg.


En voor ik gemeld word bij de dierenbescherming, ik ga nu een dag later weg waardoor hij zijn medicatie een dag mist.


 


Geen enkel konijn vind oppakken leuk. Moet iedereen dan maar stoppen met medicatie geven, en andere dingen waarvoor je je konijn op moet pakken?


 


Dus, als je het niet erg vind, ga ik fijn door met deze "rommel". En als je dat ook niet erg vind, luister ik liever naar mijn konijnkundige dierenarts dan naar forumlid Christa.


 


Dankjewel Sanne en Kolino voor jullie leuke berichten.


-edit -  Het is mijn konijn, ik bepaal wat voor medicatie hij krijgt en ik ga hem zeker weten niet volproppen met chemische zooi. Je daar al eens in verdiept? Bovendien zie ik hem iedere dag en zie ik verbetering. Jij niet.


-edit-


aangepast door Evee
Edit: lief zijn voor elkaar, het advies is allemaal goed bedoeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, en wie zegt dat ik hem de zomer zijn medicatie door blijf geven? Als het straks warm is, ga ik kijken hoe hij dan is. Is hij dan net zo levendig etc, dan stop ik met de medicatie en pak ik die weer op wanneer dit nodig is. Al was hij de afgelopen zomer toch ook minder actief, dus dat valt te bekijken.


 


Geen conclusies trekken als je dingen niet weet Christa. En tegen een dierenarts in gaan is ook niet verstandig, ik neem aan dat zij weten waar ze over praten


 


 


Waarom leg ik nu eigenlijk verantwoording af, vraag ik me af....


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .