Ga naar inhoud

Nijnen eten haast geen biks meer


spikkeltje

Aanbevolen berichten

Sinds donderdag(ben toen begonnen aan een nieuwe zak HFST) doen mijn 2 nijnen bijna 1 dag over 50 gr.biks. Ik geef ze 2x per dag 50 gr. Is dit verontrustend?

Met groente, peterseliesteeltjes, hooi en luzern sticks hebben ze geen moeite. Ook blijven er geen BDK liggen.

Ligt het aan de biks of is er iets anders aan de hand.

HFST komt bij de webwinkel vandaan en heb er nooit last mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens science selective te geven, dan weet je waar het aan ligt.

Heb zelf hetzelfde gehad, bij 1 van de twee, de ene deed ineens de hele dag over de brokjes en de ander vrat alles op. Dacht eerst dat die ene haakjes had en die andere darmproblemen omdat ze ineens plakpoep had maar zag toen dat zij zijn brok opat in de loop van de dag en hij na een paar brokjes alles liet liggen. Lag gewoon aan de HFST. Je hoort het vaker, dat ze het ineens niet meer lusten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat een konijn maar kiezen tussen SS, HFST of beaphar. SS of beaphar dat is om het even, maar HFST wordt pas gepakt als het andere op is. Een andere bik is dus wel het proberen waard.


Maar gebits- en/of darmproblemen zou ik ook niet uitsluiten. Even buikjes voelen en tandjes bekijken en als het zo blijft even bij de dierenarts langs om de kiezen te laten controleren.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt nu dat mijn dame wat langer doet over de biks. Mijn ventje eet ze gewoon. Ik heb al andere biks geprobeerd maar die eet ze ook met mate.

Ik heb haar buikje gevoeld die is soepel. Ook aan haar kiezen is niets te zien. Verder is er qua gedrag niets te zien. Ze rent, speelt en doet binkies zoals altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze andere biks ook niet goed eet dan zou ik zeker maandag even langs de dierenarts gaan.

Hoe weet je dat er aan haar kiezen niets te zien is? Daar heb je een speciaal apparaatje voor nodig om in de bek te kunnen kijken, met een lampje en een vergrootglas, en als er dan niks te zien is is er narcose nodig om goed de achterste kiezen te kunnen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat ze het niet meer eet sinds je aan de nieuwe zak bent begonnen. Ik had dat een paar weken terug ook met HFST, en er bleek iets met de verhitting van de biks 'mis' te zijn gegaan. De kwaliteit was nog wel goed, maar de smaak zou er door beïnvloed zijn. Blijkbaar zijn mijn nijnen echte fijnproevers. Eerst aten ze het nog wel, maar het werd steeds minder en op den duur lieten ze alle 6 hun volle voerbak onaangetast staan.

Je zou het even na kunnen vragen. Maar het kan natuurlijk ook iets medisch zijn als ze andere brokken ook niet eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een update. Blijkt idd aan deze zak HFST te liggen. Ik heb in de dierenwinkel een andere klein zakje HFST gekocht en nu eten ze allebei weer als vanouds. Heb een mail gestuurd naar Hope Farm en ik moest een monster opsturen van het voer en dat zouden ze dan nakijken en mij het dan mededelen. Ze hebben mij wel een waardebon toegestuurd voor een nieuwe zak van 15 kg. Toch netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .