Ga naar inhoud

13 konijnen gestorven door onbekende oorzaak


konijnenfreak

Aanbevolen berichten

hallo

in belgie in onze omgeving te essen zijn er bij mij al 13 konijnen gestorven door een vreselijk virus we hebben de dierenarts al laten komen en hij zij dat er niets aan te doen is en dat ze het niet zouden halen hij zij dat er bij mmeerdere fokkker al vele konijnen zijn dood gegaan wat is dit toch ik ben er helemaal kapot van ik hed 41 konijnen en nu nog maar 31 help mij!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemde post hé....

Ik hou er eerlijk gezegd helemaal niet van als een nieuw lid meteen komt paniekzaaien op een forum...

1/ik ken jou niet

2/ik ken de situatie waarin jou konijnen zich bevinden niet

3/ik ken jou DA niet en weet niet of die konijnenkundig is

Conclusie: ik weet niets over jou en de reden waarom je konijnen gestorven zijn en ik zie niet in waarom er dus sprake is van één of andere mysterieuze konijnenziekte. Als die bestond ,hadden we het hier al lang zeker geweten.

Als je dus wil dat we dit ernstig nemen, verwachten we wel een beetje meer informatie over jou, je konijnen en je DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de dierenarts je niet vertellen wat het is? Ik neem aan dat je een konijnkundige dierenarts hebt die je er wel iets van kan vertellen, anders kun je op zoek gaan naar een andere dierenarts.

Zolang jij niet weet wat het is, kun je er weinig tegen doen hé, als ik jou was zou ik dus eerst uitzoeken wat het is, voordat je maatregelen neemt.

Enne.....als ik jou was zou ik me drukker maken om het welzijn van die overige 31 konijnen en de kans dat zij ziek kunnen worden dan over het feit dat je er nog maar 31 hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal me kort voorstellen ik ben dus nathaie " konijnenfreak"

ik heb al twaalf jaar konijnen nu vooral vlaamse reuzen en reusenvlinders en kruising konijnen

ik ben 19 jaar jong mijn konijnen symptomen zijn in een hoek ziten niet meer eten vuil neusje dikke buik soms krijsen

dit is de link waar het op lijkt http://www.bunnybunch.nl/community/spoedeisende-vragen/6542-sterftegevallen-konijnen-2.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal me kort voorstellen ik ben dus nathaie " konijnenfreak"

ik heb al twaalf jaar konijnen nu vooral vlaamse reuzen en reusenvlinders en kruising konijnen

ik ben 19 jaar jong mijn konijnen symptomen zijn in een hoek ziten niet meer eten vuil neusje dikke buik soms krijsen

dit is de link waar het op lijkt http://www.bunnybunch.nl/community/spoedeisende-vragen/6542-sterftegevallen-konijnen-2.html

kon je toen je die symptomen zag niet beter gelijk naar de DA gaan dan:$?

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is het gewoon een bacterie infectie of wat dan ook, ik maak me in ieder geval nog geen zorgen om een nieuwe mysterieuze konijnenziekte. Je probeert nu alleen maar mensen bang te maken, terwijl je helemaal niets van de ziekte afweet.

Ben je met de zieke dieren naar de dierenarts geweest, welke onderzoeken heeft die gedaan, heb je autopsie laten verrichten, welke stappen heb je ondernomen om er achter te komen of het echt een virus is of misschien een bepaalde bacterie of wat dan ook die zich in jouw konijnenstalletje bevind.

Ik heb je topic titel even aangepast, aangezien ik er nog niet van overtuigd ben dat dit een nieuw of gevaarlijk virus is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat we eigelijk tegen je zeggen.Laat enkele dieren autoptie op plegen door een konijn kundige dieren arts dan kan je ingeval van een besmettelijke ziekte wat coc ook is de andere dieren nog redden.Zo op een forum bekend maken van een een of andere nieuwe ziekte geloof ik ook niet in.Dus succes en laat ze nakijken.En horen zeggen is speculeren dus niet zeker weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeten wij nu ongerust worden in België? Want als ik dit hier zo allemaal lees??? PFFF...

neen hoor Marisa...

Mijn vermoeden...of wat Reusje zegt...of een konijnonkundige DA.

Maar absoluut niets om je zorgen om te maken, als er echt een nieuwe konijnenziekte zou opduiken, zouden we het snel genoeg weten van alle mensen hier ,die wel een kundige DA hebben. Dus maak je maar geen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnfreak ik heb net je website bekeken En gezien hoe je je rasloze konijntjes huisvest en fokt.En de omstandigheden daar bij.Ben ik erg van geschrokken inclusief de draad roosters.Het lijkt mijn niet dat je hier om advies moet vragen!!!!!!!!!!!!Als ik je een tip mag geven geef geld uit aan je dieren en neem er een stuk minder!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnfreak ik heb net je website bekeken En gezien hoe je je rasloze konijntjes huisvest en fokt.En de omstandigheden daar bij.Ben ik erg van geschrokken inclusief de draad roosters.Het lijkt mijn niet dat je hier om advies moet vragen!!!!!!!!!!!!Als ik je een tip mag geven geef geld uit aan je dieren en neem er een stuk minder!!!!!!!!!

nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig:S:S.. waar zie je die site dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .