Ga naar inhoud

Snelle ademhaling


kb1988

Aanbevolen berichten

Ik heb al even via Google gezocht, maar vond eigenlijk niet iets wat matchte. Mijn konijn heeft een vrij snelle ademhaling, vind ik. Verder is het eigenlijk gezond. Oververhitting kan ik sowieso uitsluiten en het heeft verder ook geen symptomen van een gasbuik. Moet ik dit in de gaten houden? En inplaats van rustiger te worden, is het de afgelopen dagen juist actiever geworden.


 


Of is het normaal voor jonge konijntjes om een wat snellere ademhaling te hebben?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag: Vrij schuw en die snelle ademhaling was er al


Zondag: Werd een stuk beter en het werd langzaam nieuwsgierig


Maandag: Ongeveer hetzelfde, alleen iets beter


Gisteren: Zelfde als maandag


Vandaag: Actief, nieuwsgierig en lijkt zich op haar gemak te voelen. De snelle ademhaling blijft.


 


In principe is ze nog het liefst in het hok. Ik heb haar wel laten proberen te wennen om rond te lopen, met de mogelijkheid terug te springen. Dit laatste doet ze dan ook en dan laat ik haar daar ook. Vandaag heeft ze even op de bank gespeeld en dit leek ze erg leuk te vinden. Ze probeerde telkens op de rand te komen, al redde ze dit nog niet. Ze klom ook een paar keer via mij.


Nu staat ze naast me op de eettafel, zodat ze leert dat mijn aanwezigheid geen bedreiging is. Ze eet veel hooi en is dol op kartonnen dozen. Ze is eigenlijk voortdurend hooi aan het eten, volgens mij wel goed dus. Ze ademt gewoon wat sneller als de andere konijnen en ik vroeg me af of dit normaal is. Ik zou een filmpje kunnen maken?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar ook lekker laten, geef je konijn de tijd om te wennen ipv het op de bank te zetten, op tafel te zetten (naar mijn idee nog gevaarlijk ook).

Ik denk dat het puur stress is en dit te

voorkomen is als je haar haar eigen gang laat gaan.

Laat het van haar afhangen of ze je aandacht wil zonder jezelf op te dringen, ze gaat je niet leuker vinden als je dat afdwingt.

Sorry maar ik vind het gewoon sneu en nu krijgen we om de week dalijk een topic met vragen maar niemand die mag zeggen wat de werkelijke behoeften van konijnen zijn. Nee dit konijn moet zich haar leven lang aanpassen en genoegen nemen met...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn vraag niet. Ik vroeg wat de reden kon zijn van een snelle ademhaling. Via Google vond ik pijn en hier kreeg ik mee dat het stress kon zijn. Verder krijg ik weer hetzelfde als in de andere topics, ik ga er verder ook niet meer over doorvragen, want dit verhaal hebben jullie me al (meerdere keren) vertelt.


 


Ik heb mijn antwoord gevonden, dus een slotje is op z'n plaats.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze gewoon eet en actief is zou ik niet snel aan pijn denken.

Het zal we stress zijn inderdaad. Ze is er nog niet zo lang, misschien voor het eerst zonder mama, spannend allemaal.

Ik zou haar gewoon met rust laten. Kooi open op de grond, dan kan ze er zelf in en uit in haar eigen tempo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een filmpje gemaakt dat min of meer alles laat zien dat ik beschreef. Ik zal het hokje weer op de grond zetten en open zetten. De gang is de enige plaats waar hier plek voor is, is dat niet een beetje eenzaam voor konijn? Ze lijkt veel relaxter als ik haar op de eettafel vlakbij me heb. (Ja, ik zet haar weer op de grond)


 


Terwijl ik dit type is ze heen en weer aan het sprinten en gooit met de doos, welke te zien is op het filmpje.


>https://www.youtube.com/watch?v=MsWq8yaJVBs


Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets mis met de ademhaling van Okki.Het is normaal dat jonge konijntjes een snellere


ademhaling hebben dan een volwassen konijntje.


Een jong konijntje heeft een ademhaling van 120-140 per min.


Een volwassen konijntje heeft een ademhaling van 50-70 per min.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeten ook geen kleine konijntjes blijven. :) Daar sta je zo op als ze los lopen. Heel bewust gezocht naar een konijntje dat nog moet groeien. Bedankt voor de berichtjes, goed om te weten dat Okki (waarschijnlijk / je weet maar nooit) niets mankeert.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi konijntje. Ik heb geen verstand van ademhaling bij jonge konijnen, mooi dat de rest al een antwoord heeft gegeven,  


 


Kleine tip: misschien vindt ze een iets grotere doos met twee gaten leuk. Ze past niet in deze doos.


Een konijnenhol heeft meerdere uitgangen en twee gaten bootst dat na. Mijn konijnen vonden een doos met twee gaten helemaal het einde om in te slapen. Ik lette er wel op of ze niet aan het plakband knabbelden. Kwestie van proberen wat ze leuk vindt.  


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik op zoek naar een grotere doos. :) Deze doos had ik toevallig liggen, zodat ik haar zo snel mogelijk kon voorzien. Misschien heb ik nog wel wat in de schuur staan. Een hokje laten maken van hout, is dat nog een idee? (Okki eet het karton op, heb mijn twijfels hierover)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze ook karton, zolang ze goed blijven keutelen geen probleem. Zou wel alle tape er af halen, want plastic eten is natuurlijk geen goed idee. Hokje van hout kan natuurlijk ook, daar zal je even moeten kijken of de houtsoort geschikt is voor konijnen, omdat ze hier waarschijnlijk ook wel aan gaat knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn vraag niet. Ik vroeg wat de reden kon zijn van een snelle ademhaling. Via Google vond ik pijn en hier kreeg ik mee dat het stress kon zijn. Verder krijg ik weer hetzelfde als in de andere topics, ik ga er verder ook niet meer over doorvragen, want dit verhaal hebben jullie me al (meerdere keren) vertelt.

 

Ik heb mijn antwoord gevonden, dus een slotje is op z'n plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn vraag niet. Ik vroeg wat de reden kon zijn van een snelle ademhaling. Via Google vond ik pijn en hier kreeg ik mee dat het stress kon zijn. Verder krijg ik weer hetzelfde als in de andere topics, ik ga er verder ook niet meer over doorvragen, want dit verhaal hebben jullie me al (meerdere keren) vertelt.

 

Ik heb mijn antwoord gevonden, dus een slotje is op z'n plaats.

Ik gaf volgens mij gewoon antwoord op je vraag. Dat je dat niet wilt lezen is iets anders.

Ik heb verder niets anders gezegd dan hoe het is. Hopelijk heb je gewoon een mooi gezond konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua gezondheid lijkt het zelfs vooruit te gaan. Vandaag heeft het een doorbreek gehad, is uit het hokje gesprongen en het hele huis doorgerend, zelf de bank op gesprongen en zelfs de gang in gegaan, die eerst nog wel heel erg eng was. Ook een paar Binkie's gezien, welke ik nog niet verwacht had binnen. :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .