Ga naar inhoud

Opvang/herplaatsing van konijn met snot


Lirazel

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel vrijwilliger bij een opvang voor wilde dieren (vogels, egels, hazen, wilde konijnen) maar wij krijgen soms ook een tam konijn binnen als dat in de buurt gevonden is. Normaal gesproken gaan die tamme konijnen vrij snel door naar een bepaalde konijnenopvang. Maar nu is het probleem dat deze opvang het beleid heeft dat zij geen konijnen met snot willen, wegens de besmettelijkheid en het vaak chronische karakter van snot.


En het konijn waar het over gaat heeft dus snot. Ze heeft daar al meerdere AB kuren voor gehad en heeft momenteel ook nog maar lichte verschijnselen. Maar ze kan dus niet naar die konijnenopvang. En ondertussen zit dit beestje al een paar maanden bij ons, dus we willen wel een oplossing vinden. Dus welke opvang accepteert wel een konijn met snot? Of een andere goede oplossing om haar een leuk huisje te bezorgen?


Het konijn is hoogstwaarschijnlijk een voedster, een leuk, vriendelijk dier van zo'n 2 kilo en zit nu in Delft.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke opvang konijnen opvangt met snot?

Een goede opvang!

Ik vind het vrij belachelijk dat een opvang zieke dieren weigert. Natuurlijk kan het besmettelijk zijn, maar daarom heeft een goede opvang de mogelijkheid dit soort dieren apart te zetten.

Misschien kun je gewoon eens rondbellen. Of je zet hier een oproep bij vraag en aanbod. Het lijkt me dan wel handig het geslacht zeker te weten.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat vind ik nu nergens opslaan, een ziek konijn afwijzen ! zoals christa zegt kan het zeker besmettelijk zijn, maar dat is zeker nog geen reden om een ziek dier te laten zitten, een goede opvang moet idd de mogelijkheid hebben het konijn dan een goed verblijf apart van de andere konijnen te geven.misschien moet je eens hier een topic openen bij vraag en aanbod en hopelijk vindt hij snel een goed baasje!


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon wat andere opvangen in de buurt bellen, want de meeste opvangen vangen wel gewoon konijnen met snot op.

Ze zitten natuurlijk niet echt te wachten op konijnen met snot, want ze moeten behandeld worden, ze moeten in quarantaine en ze zijn moeilijker herplaatsbaar, maar een konijn weigeren zal een goede opvang niet snel doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goedemorgen,


Ā 


Gisterenmiddag is Snotkonijn bij ons binnengebracht. We zijn meteen met haar langs de dierenarts geweest. Dit gezien het feit dat ze id dnog erg veel snot had, maar ook zag ik een vlek op haar ene oog zitten.


De dierenarts heeft de naam Teuntje voor haar verzonnen.Ā  We gaan starten met een ander AB dan dat ze al gehad heeft. En haar oog blijkt een vertroebeling van de lens te zijn + littekens (krasjes op het oog).


Ā 


Ik zou zo nu en dan laten weten hoe het met haar gaat.


Ā 


groetje Solange


Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor beide valt wat te zeggen denk ik, wat beter is dat laat ik aan de dierenarts over natuurlijk. Het is maar gewoon dat ik wil zeggen dat er meerdere wegen kunnen zijn die naar Rome leiden. Welke weg je bewandelt moet de dierenarts bepalen, ik laat alleen even weten dat er een weg is die misschien niet zo bekend is, of dat een goede weg is is dus nogmaals aan de dierenarts.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .