Ga naar inhoud

Knieschijf van de plek, ervaringen?


saskiaa

Aanbevolen berichten

Ik denk dat het belangrijk is voor jezelf nu al vast te stellen waar de grens ligt. 


Hoe ver wil je gaan en hoe ver is het voor hem nog konijnwaardig. 


 


Succes met het maken van deze moeilijke , haast onmogelijke, keuze! 


Hopelijk heeft de operatie een goede prognose en mag hij nog een tijdje bij je zijn!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het consult bedoel ik, smorgens voor de operatie kom je nog in de spreekkamer om alles te bespreken.

Verder is de kans van slagen heel groot. 100 % garantie kunnen we nooit geven maar de ervaringen zijn goed. Er wordt gewerkt met een onoplosbare band in de knie welke altijd kan blijven zitten.

 

 

Dit is het antwoord dat ik heb gekregen. :) Ik denk dus dat ik het wel ga laten doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Ik heb toch besloten hem niet te opereren... En kijken hoe dit verder verloopt, ik weet dat dat een risico is, maar ik zie nu nog geen reden in om hem in te laten slapen want ik heb het idee dat het alleen maar beter gaat. Hij gebruikt zijn poot namelijk gewoon met het lopen, terwijl hij hem eerder steeds optilde. Rennen kan die ook hard, en hij maakt zelfs binkies als ik hem in de ren laat. Het meeste gewicht is nog wel aan de linkerkant maar ook daar heb ik het idee dat dat minder wordt. Wel draait ie toch wat met zijn rechterpoot als hij loopt, maar we zullen zien... Mentaal lijkt het prima te gaan, alleen zit hij nu nog een beetje te klein en ben ik aan het zoeken naar een voliere want trap lopen lijkt me dan weer geen goed idee. Ik wil hem wel graag koppelen maar dat durf ik nu nog niet aan en dan moet het wss aan een oudere rustige voedster ofzo, maar het idee dat ze gaan rijden etc vind ik wel een beetje eng. Eerst nog maar eens kijken hoe het verder verloopt de komende tijd..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook weer in de ren gehad en hij lijkt nu echt steeds meer vooruit te gaan! Hij wordt alleen en beetje hyper dus moet m toch wat bezig houden want hij probeert echt te ontsnappen hoe groot de ren ook is, toch wat gefrustreerd door die kleine ruimte. Heb een voliere die zaterdag komt maar die is echt voor m'n andere koppel omdat eentje ook niet kan trap lopen, maar ben hard aan het zoeken naar een voliere voor hem dat zou hem echt goed doen en ik denk z'n poot ook. Lastig als je konijnen hebt die geen trap kunnen lopen en je hokken met trappen hebt..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed en het blijft alleen maar vooruit gaan :) :) Ik zie al niet meer dat hij meer gewicht op zijn linkerkant zet. Hij draait soms nog wel wat met z'n rechterpootje maar het is echt al 100x beter! IK zal vanavond een filmpje uploaden. Hij zit inmiddels in een voliere en hij was de laatste dagen voordat hij daarin mocht ook wel echt een beetje gek geworden van die kleine ruimte en hij is nu ook nog giga druk maar dat trekt hoop ik wel wat bij, het is wel echt een hyper konijn... een vriendin geeft hem misschien ook wel wat rust.


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee ik had het druk ja :P en ben niet meer zo heeeeel actief hier. Maar potverdorie wat een vrolijk filmpje! Ik denk dat je er geen spijt van hebt dat je hem een kans hebt gegeven! Hopelijk blijft het zo goed gaan!


 


Ging je een partner voor hem zoeken? Hij is echt heel leuk!


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was dus de nieuwe update. :P Dat het goed gaat maar ik merk dat ie behoefte heeft aan een vriendin. Dus ik ga morgen naar een opvang daar hebben ze heel wat voedsters zitten dus dan mag hij een vriendinnetje uitkiezen. :) Ze hebben ook geholpen voedsters zitten dus dat zie ik ook wel zitten, krijgen we ook geen gezeur met in het voorjaar rijden ivm hormonen enzo. :)


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik ben weer terug :) Ja klopt dat was tijdens het koppelen gebeurd ze gingen vrij direct vechten. Ze kwam echter niet van een opvang maar van een fokker en ik mocht haar terug brengen als het niet goed ging dat had ik van te voren al afgesproken. :)


 


Nou ik vond het dus wel spannend, maar ik wist dat de vorige keer Joep gewoon heel bang was en zij zo op hem af kwam dat hij alleen nog maar als optie zag om te vechten. Dat had ik niet verkeerd ingeschat, want Joeps reactie op mooie dames is: WEGWEZEN!!!! En toen hij merkte dat ze zelf toch ook best voorzichtig was, ging hij stil zitten en vooral zo hard mogelijk stampen als ze nieuwsgierig kwam kijken.... Enge wezens toch die soortgenoten.... We hebben in totaal 3 voedsters geprobeerd puur om even te kijken of hij anders zou reageren en hoe de voedsters op hem reageerden. Maar die hielden wel afstand. Eentje die werd er zelf gewoon echt bang van dus dat was niet echt wat. De eerste voelde hem goed aan en wachtte rustig af maar had ook interesse. We hebben ervoor gekozen om het eerste konijntje mee te nemen, een hangoor in wildkleur. Super lief en nieuwsgierig dier :) Ze heeft altijd samen gezeten dus ook ervaring én ze is geholpen en dat vind ik ook erg prettig zodat we geen gezeur krijgen in het voorjaar dat ze wil rijden enzo. :) Nu rustig kijken hoe het verder gaat. Joep heeft nog veel te leren... Toen de dames weg waren werd ie pas weer een beetje zichzelf en eten wou die gewoon graag haha. Hopelijk geeft zij hem de tijd maar blijft ze proberen, dan moet het goed komen. Ik ga ze eerst denk ik 2x per dag ofzo kort bij elkaar zetten zodat Joep ook merkt dat er niks engs gebeurd en dan steeds wat langer bij elkaar.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat wordt geen makkelijke koppeling dat is wat ik wel weet.... Joep heeft nog heeel veel te leren.. Ik had vanochtend een ren buiten gemaakt met tunneltje etc erin, wat voer neer gelegd, Joep erin gezet die ging eten en daarna Joske. Hij ging vrijwel direct in de aanval, springen als een idioot, staart tegen z;n rug aan, oftewel een en al agressie. Joske kon helemaal niks goeds doen, dus die ging vooral proberen te vluchten maar uiteindelijk ging ze natuurlijk ook wel wat terug doen, dus heb ze uit elkaar gehaald. Toen het idee om ze dan binnen bij elkaar te doen, daar reageren konijnen op de een of andere manier toch vaak wat rustiger en voorzichtiger op elkaar. Dat was nu ook zo, het leek zoals het bij de opvang ging. Wat is een Joske een schatje zeg, als er een konijn is die ideaal gedrag vertoond is zij het wel. Als het met haar niet lukt kan ik me niet voorstellen dat het met een ander wel lukt. Ze houdt afstand, ze blijft rustig zitten als hij in de buurt komt, en ze loopt stiekem toch naar hem toe. Een keer zat hij met z'n kont naar haar toe en ging ze voorzichtig ruiken en toen hij dat door had rende die weg alsof zijn leven ervan af hing.. HALLO JOEP HET IS EEN SOORTGENOOT!! Het is hetzelfde als JIJ bent!!! Dringt nog niet echt door.... Het is een lange weg waarschijnlijk maar ik ga ze steeds maar kort bij elkaar doen er moet toch uiteindelijk een keer een kwartje bij Joep vallen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .