Ga naar inhoud

Baytril, wel of niet?


Domino

Aanbevolen berichten

Eigenlijk is het met pijnstillers heel simpel. Pijnstillers werken alleen als er daadwerkelijk sprake is van pijn. Wanneer pijnstillers ingenomen blijven worden om een andere reden (denk aan morfine) dan treedt verslaving/gewenning op door de bijwerkingen die als "lekker" ervaren worden. Die wil men blijven voelen. Je hersenen houden je dus eigenlijk flink voor de gek.


Bij mensen die al langere tijd een hele rits aan pijnstillers nemen en geen pijnstilling meer ervaren, wordt om die reden ook vaak overgestapt op enkel methadon. Ze zullen moeten afkicken van alle prettige bijwerkingen die de vele pijnstillers gaven, en dat is heftig. Met methadon heb je dat beter onder controle.


Link naar reactie
Delen op andere sites

(Nog even een toevoeging op pijngebied, maakt het denk ik wat makkelijker om te begrijpen:


Bij mensen met langdurige pijnervaring treedt er verandering op in hun hersenen (even kort gezegd). Zo kunnen mensen pijn voelen, terwijl er voor het lichaam geen reden is om pijn te moeten hebben. Dus: pijn is normaal gesproken een signaal dat er iets niet in orde is, maar als dit lange tijd aanhoudt, kan dit signaal afgegeven worden zonder dat er reden voor is. Dat is dan ook meestal de reden waarom pijnstillers vaak niet meer werken bij mensen met langdurige pijn.)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eigenlijk is het "pijn hebben" zo in je hersens gegroeid dat je hersen eigenlijk niet meer anders kunnen denken?

Klinkt aan de ene kant logisch, maar als ik dan bv naar mn moeder kijk vind ik het weer niet logisch klinken want ik kan me niet voorstellen dat mn moeder in princiepe geen pijn meer zou voelen maar dat haar hersens haar dat wijs maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .