Ga naar inhoud

emma ziek


snuffeltje

Aanbevolen berichten

pffffffff wat een nacht was dat zeg. Gisteravond zat emma opeens in een hoekje. eet niet meer. Ik ben net thuis. ben met haar naar de spoedkliniek geweest om 6 uur pffff kassa maar ik durfde niet te wachten tot 8.30.  Ze heeft buikpijn. en heeft een pijnstiller(2x dgs) en een middel dat de darmen bevorderd(4x dgs) gekregen en dwangvoeding


ze ademt nu een stuk rustiger. heeft wel koude oortjes nog


 


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn eigen dierenarts belde net. en moet haar toch wel gaan dwangvoeren.


 


Heeft iemand tips hoe je dit het makkelijkste doet. Het was wel een erg gevecht om haar zo te voeren. Het is wel gelukt ze heeft alles binnen maar ik wil weten hoe je een konijn aanleert om rustig te blijven zitten als ze medicijnen moet innemen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet ze toch te weinig?

Heb je Recovery of Critical Care meegekregen? Anders kan je wat gruis van het voer gebruiken en er een papje van maken met wat water. Heb je ook een dikke spuit (zonder naald natuurlijk ;) )? Zo niet dan kan je de spuitjes van de medicijnen wel gebruiken. Dwangvoeren gaat op dezelfde manier als medicijnen geven, tenzij je de medicijnen op iets van eten geeft natuurlijk.

Je zet je konijn voor je op tafel, of op de grond als je op je knieën zit, met haar kont naar je toe en tegen je aan. Met je ene hand pak je haar kop goed vast en je klemt je onderarmen wat om haar heen. Met je andere hand duw je de spuit voorzichtig in de zijkant van haar bek (dus niet vanaf de voorkant) vrij achterin bij haar kiezen. Je spuit een beetje dwangvoer en geeft haar even de kans om te slikken en spuit dan weer een beetje, enz. Echt even doorzetten, want als jij aarzelt lukt het niet. Blijf ook rustig, dan lukt het wel. Vaak stribbelen ze eerst even tegen, maar geven ze zich over als ze merken dat het echt moet en jijzelf rustig blijft.

Succes en beterschap voor je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .